ענבל אור החזירה לוולך את הכסף כדי לבטל בקשת הפירוק

הכנ"ר הודיע כי אינו מתנגד לביטול בקשת הפירוק; השופט איתן אורנשטיין יכריע בנושא ■ אור סיטי נדל"ן: "לא היה מקום להגשת בקשת הפירוק מלכתחילה"

יזמית הנדל"ן ענבל אור נמצאת בימים אלה בתוך קלחת של חקירה פלילית ברשות המסים, טענות של רכשי דירות ובעיות בעסקיה, אבל היום (ג') היא יכולה אור לקחת נשימה אחת לרווחה. זאת, לאחר שאור הגיעה להסכמה עם אברהם וולך, הרוכש שהגיש בקשת פירוק נגד חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלותה, לפיה הוא ימשוך את בקשת הפירוק שהגיש נגד החברה.

בבקשה דחופה בהסכמה שהגישו אור סיטי נדל"ן ו-וולך לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, הם הודיעו כי "לנוכח המחלוקת הקיימת בין הצדדים בכל הנוגע לזיהוי הדירה שנמכרה לוולך ברחוב צ'לנוב בתל-אביב, ולאור רצונו של וולך לבטל את העסקה, הוסכם בין הצדדים כי העסקה תבוטל, וכי התשלום (בסך 400 אלף שקל, ח"מ) ששילם וולך יושב לו באופן מיידי".

לדברי הצדדים, במעמד החתימה על ההסכמה נמסר לוולך צ'ק לפקודתו להשבת כספיו והוצאותיו. הצדדים מבקשים מהשופט כי לאור ההסכמה הוא ימחק את הבקשה שהגיש וולך לפירוק אור סיטי נדל"ן וכן את הבקשה למינוי מפרק זמני לחברה. 

השופט אורנשטיין לא קיבל עדיין החלטה בנוגע לבקשתם המוסכמת של אור ו-וולך, וביקש מכונס הנכסים הרשמי למסור לו את עמדתו בשאלת פירוק החברה. הכנ"ר הודיע כי אינו מתנגד לביטול בקשת הפירוק, וכעת הצדדים ממתינים להכרעת השופט בנושא.

פרקליטה של אור סיטי נדל"ן, עו"ד דן נובהארי, מסר כי "הצדדים פעלו בהתאם להסכמות הקודמות ביניהם לביטול עסקת המכר ולהשבת כספי המבקש, והמחלוקת שהייתה בין הצדדים באשר למועד קיום ההתחייבות הוסדרה ונפתרה".

לטענתו, "למעשה מדובר בהסדרת הסכמה קודמת שלא היה מקום לבירורה בבית משפט. כמובן שבבסיס ההסכמה וההסדר עומדת איתנותה הפיננסית של החברה, ולמעשה לא היה מקום להגשת בקשת הפירוק מלכתחילה".

עו"ד נובהארי הוסיף כי הצדדים ממתינים עתה להחלטתו של בית המשפט המחוזי ובטוחים כי באותה המהירות שבה הוגשה הבקשה לפירוק, התיק ייסגר, וכל ההד התקשורתי מסביב להליך יימוג וייעלם. "חשוב להדגיש כי החברה עומדת אחר מלוא התחייבויותיה, לרבות במסמכים החתומים וכמוסכם בין הצדדים", מסר.

שלשום (א') הגיש וולך את בקשת הפירוק, בטענה כי היזמית הצעירה מכרה לו דירה שכבר נמכרה לאחר. בבקשות - שהוגשו באמצעות עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק ושות' - טען וולך כי רכש דירה בפרויקט ששיווקה ענבל אור ברחוב צ'לנוב בתל-אביב, אך לאחר ששילם 400 אלף שקל כמקדמה, הסתבר לו כי הדירה כבר נמכרה לאדם אחר, שרשם עליה הערת אזהרה בטאבו, ולכן גם כספי המקדמה ששילם לא עברו לחשבון הנאמנות של הפרויקט.

לטענת וולך, הגם שביקש את כספו בחזרה, לא קיבל אותו, וכעת, בעקבות הפרסומים האחרונים על מעצרה של אור, הבין כי המצב הפיננסי של החברות מחייב אותו להגיש את בקשת פירוק החברה. 

"התנהלות החברה אל מול וולך, שעה שמכרה לו דירה שנמכרה לאחר, היא הונאה של ממש, התנהלות זו מהווה כשלעצמה מעשה שמייצר עילת פירוק, ואין מדובר בטעות בתום-לב - מדובר בפעולה מכוונת שמטרתה הונאת הרוכש", נכתב בבקשה.

עוד צוין כי אם עד כה וולך היה סבור כי כספו יושב לו, הרי שלאור הפרסומים מהימים האחרונים - על מעצרה של אור, הבעלים והדירקטורית היחידה של אור סיטי נדל"ן, בחשדות חמורים של הונאת שלטונות המע"מ בהיקף של מיליוני שקלים, והיעדר דיווח על עסקאות בעשרות מיליוני שקלים - הוא מבין כי אין מנוס מפירוק החברה. 

וולך גולל את סיפורו בבקשה, כאשר לטענתו באוקטובר 2015 חתם על טופס הצטרפות לשני פרויקטים של חברת אור סיטי נדל"ן: פרויקט ברחוב צ'לנוב 6 בתל-אביב ופרויקט ברחוב הדר 1 ברמת-גן. ימים ספורים לאחר מכן, לטענתו, הוא ביקש לבטל את הצטרפותו לפרויקט ברמת-גן ולהישאר בפרויקט בתל-אביב בלבד. הודעה על כך ניתנה לחברה, וסוכם כי כל הכספים ששולמו עבור פרויקט רמת-גן יועברו לפרויקט בתל-אביב.

וולך טען כי שילם לחברה בסך-הכול 400 אלף שקל בהמחאות שניתנו במועד החתימה על ההסכמים: סך של 70 אלף שקל שולם בהמחאה למועד החתימה על הסכם ההצטרפות, וסך של 330 אלף שקל שולם בהמחאה משוכה ליום 1.11.15. לטענתו, שתי ההמחאות נפרעו, והחברה העבירה לידיו קבלה, "ואולם, עד למועד זה לא קיבל וולך חשבונית מס".

בית המשפט דחה את הבקשה למינוי מפרק זמני וקבע דיון במעמד שני הצדדים, אך כעת, כאמור, הצדדים הגיעו להסכמה שאמורה לייתר את קיומו של ההליך.