ועדת הכלכלה: ברית המועצות תקום בינואר 2017

הגוף הרגולטורי הממוזג שיכלול את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלוויין יקום בינואר 2017 - כך הצהיר היום מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

הגוף הרגולטורי הממוזג שיכלול את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלוויין יקום בינואר 2017 - כך הצהיר היום (ג') מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הוועדה בראשותו של ח"כ איתן כבל קיימה היום דיון שני בהכנת חוק "ברית המועצות" לקריאה שנייה ושלישית. על-פי בקשת חברי הכנסת כבל, מיקי רוזנטל ועיסאווי פריג', נקבע כי מתוך 11 חברי המועצה לשידורים מסחריים יהיו לפחות 5 נשים ונציג אחד למיעוטים.

פילבר אמר כי אין לחכות עם קידום הליכי החקיקה עד להסדרה כוללת של השוק, משימה שהוטלה על הוועדה בראשה הוא עומד. לדבריו, "חובה לעשות את התהליך במדורג. הצעת החוק הזו היא הפלטפורמה שתקבל את התיקונים ברגולציה ותכין את הצדדים הטכניים הדרושים ליישום מסקנות הוועדה בראשותי. לכן אנחנו ממליצים לסיים את החקיקה, וצופים כי המועצה תהיה מוכנה לקראת ינואר 2017, ולכשיסתיימו תיקוני החקיקה שיידרשו בעקבות האסדרה הכוללת, המועצה החדשה תוכל לקלוט וליישם אותם".

בדיון השתתפה גם ראש פרויקט רפורמות במדיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ד"ר תהילה אלטשולר. לדבריה, אין הגדרה ברורה של מטרות אשר לשמן יוצאים לתהליך השינוי הרגולטורי.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, אמרה בדיון: "רצינו להתחיל להקים את הגוף במקביל לעבודת ועדת פילבר, ולאחר מכן אפשר יהיה להסדיר מחדש גם את המטרות, התפקידים והסמכויות שנגזרים מתפיסת העולם הרגולטורית".

בדיון היום החלה הוועדה לאשר את סעיפי ההצעה. בתחילה דנה הוועדה בסעיפים העוסקים בהקמת הרשות והמועצה לשידורים מסחריים, ואישרה סעיף העוסק בשקיפות עבודת הרשות ובמינוי המועצה לשידורים מסחריים.

מועדת הכלכלה נמסר כי "היו"ר כבל קרא לכל המשתתפים בדיון לעזור לוועדה לייצר את הכללים שיאפשרו לבחור באנשים הטובים והנכונים ביותר לרשות ולמועצה, והמנכ"ל פילבר הצטרף לדברים".