168 שעות: מנהלים בכירים מתארים איך נראה השבוע שלהם

הם מקצרים בישיבות (ודוחסים אפילו 16 פגישות ביום), משתמשים בטכניקות הפרזנטציה המדודה בזמן של TED ועובדים 18 שעות ביממה ■ 5 מנהלים בכירים מסבירים איך מצליחים לנהל שבוע עבודה אפקטיבי ■ בדיקת G

פרופ' ציפי ליבמן / צילום: איל יצהר
פרופ' ציפי ליבמן / צילום: איל יצהר

אקדמיה

"משתמשת בטכניקות של TED"

פרופ' ציפי ליבמן, נשיאת מכללת סמינר הקיבוצים

אישי: 65, נשואה 2

מקצועי: משמשת כנשיאת המכללה מ-2012, שימשה בעברה, בין היתר, כמשנה לתכנון ופיתוח בסמינר הקיבוצים, כראש יחידת המחקר וכרקטור. תחומי התמחותה הם חינוך סטטיסטי, הערכה בחינוך ומדיניות חינוך. הייתה חברת המועצה להשכלה גבוהה

יום עבודה: "מתחילה בשמונה בבוקר ומסיימת במשרד בסביבות שש וחצי. לפעמים ממשיכה לעבוד בערב ובסופי שבוע מהבית. בלילות משתדלת להתנתק".

דחוף או ראוי: "אני מקפידה לצאת מהמשרד לסיורים בשטח ולמפגשי העשרה, לראות דברים חדשים שקורים בשדה החינוך דוגמת טכנולוגיות חדשות בתחום. משתדלת למצוא לזה זמן שלא מרגישים בו חנוקים, שלא יקרה שהדחוף ישתלט על הראוי והנדרש, כי עבודה מהסוג הזה בולעת ותמיד יש דברים דחופים".

ישיבות: "ישיבות ארוכות זה דבר בזבזני ועם השנים למדתי לתחום אותן בזמן שמתקבל על הדעת. בישיבה שיש בה משתתפים רבים ומדובר באנשי מחקר והוראה, כל אחד צריך להתבטא וגם לפעמים לחזור על דברי אחרים. אז מתייחסים באמפתיה ומבהירים שצריך להתמקד. אני משתמשת בטכניקות של TED ולפעמים מבקשת מראש מהדוברים לתחום את דבריהם לחמש דקות ושמה שעון. זו טכניקה מצוינת אם נושא הפגישה מתאים, למשל אם כל אחד צריך להגיד מה היעדים שלו לשנה הבאה וכל אחד חושב שהוא צריך לתת פידבק. מצד שני, כמקום שמאמין בשיתוף ובסיעור מוחות, הפגישות הארוכות הללו לפעמים נדרשות. מה שעוד עוזר הוא ביזור; ישיבות בנושאים שונים יכולות להתקיים גם ללא נוכחותי. מנהל צריך להעלות לרכבת את האנשים הנכונים ולהוריד במהירות את הלא נכונים. אם אני לא נוכחת, אני מקבלת פולו-אפ או קוראת את פרוטוקול הישיבה".

עבודה 1
 עבודה 1