"ארכה אחרונה": נדחה הדד-ליין להגשת הצעות לרכישת מגה

בין מבקשי הארכה: ביכורי השדה ורמי לוי ■ הנאמנים: "מגה היא רשת עם פוטנציאל אדיר. אנו עומדים בקשר עם מספר גורמים המכירים בכך שמדובר בהזדמנות חד-פעמית; חלק מהם ביקשו ארכה כדי לסיים פרוצדורות הנוגעות להגשת הצעותיהם"

נאמני מגה, רו"ח גבי טרבלסי ועורכי הדין אמיר ברטוב ואודי גינדס, הודיעו היום (ה') כי קיבלו את בקשתם של המתעניינים ברכישת רשת מגה לאפשר להם מספר ימים נוספים להשלמת פרוצדורות הנדרשות לצורך הגשת ההצעות. מועד הגשת ההצעות הסופי החדש יהיה יום שלישי, 8 במארס. בין מבקשי הארכה היו חברת ביכורי השדה ורמי לוי.

מטעם הנאמנים נמסר: "רשת מגה היא רשת עירונית איכותית בעלת פוטנציאל אדיר. אנחנו עומדים בקשר עם מספר גורמים עסקיים אשר מכירים בכך שמדובר בהזדמנות חד-פעמית עבורם לרכוש רשת רבת-השפעה, שכל ישראלי מכיר ומעריך. חלק מאותם גורמים ביקשו ארכה של מספר ימים נוספים בכדי לסיים פרוצדורות הנוגעות להגשת הצעותיהם. להבנתנו, ראוי לאפשר לכל הגורמים העסקיים המעוניינים במגה הזדמנות אמיתית להביא את יכולותיהם לידי ביטוי. לכן, הסכמנו לארכה האחרונה".

בהתאם להחלטת בית המשפט מאתמול, רכישת מגה תתאפשר אך ורק דרך השתתפות במכרז. כל גורם המעוניין לרכוש את מגה מחויב להגיש את הצעתו במסגרת מכרז הנאמנים, ולא בכל דרך אחרת.

בד-בבד, אתמול (ד') אישרה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, עירית וינברג-נטוביץ, את בקשת נאמני מגה לערוך חקירה לגבי התנהלות בעלי ומנהלי הרשת. בכוונת הנאמנים להזמין לחקירה שרשרת נושאי משרה ובעלי שליטה במגה, ברבוע כחול, ברבוע כחול נדל"ן ובקבוצת אלון. כזכור, בשבוע שעבר הגישו נאמני רשת מגה דוח חריף במיוחד על התנהלות בעלי השליטה ברשת ומנהליה הבכירים לשעבר.

הנאמנים לא פירטו את מי בדעתם לזמן לחקירה, אבל כבר עתה ברור כי בין המוזמנים יהיו דודי ויסמן, מבעלי השליטה ומי שכיהן כיו"ר אלון רבוע כחול ברוב שנותיה; מוטי קרן, לשעבר מנכ"ל מגה; אנשי הכספים באלון רבוע כחול ואדריכלי חלוקת הדיבידנדים בקבוצה ופיצול נכסי הנדל"ן של מגה לחברה נפרדת. לא מן הנמנע כי יזומנו גם בעלי השליטה האחרים, שרגא בירן, ומי ששימש כנציג הקיבוצים באלון הפרטית, איציק באדר.

הנאמנים מדברים על 3 סוגיות "הדורשות המשך בדיקה וחקירה": פיצול הנדל"ן מהחברה ותשלום דמי שכירות מופרזים לכאורה; ניהול ב"מימון דק" תוך סיכון החברה ועובדיה; וממשל תאגידי ירוד.

בדוח מציינים הנאמנים גם כי הם שוקלים "בכובד-ראש" לאמץ תביעה נגזרת שכבר הוגשה כנגד אלון רבוע כחול בשל חלוקת דיבידנד בניגוד לכללים, וכי בדעתם להרחיב ולנהל תביעה ישירה נגד אלון רבוע כחול, נגד בעלי השליטה ונגד נושאי משרה בחברה, בדרישה להשיב למגה כספים שנלקחו ממנה שלא כדין. 

בית המשפט אישר אף לנאמנים לשכור את שירותיו של שמאי בחינת דמי ותנאי השכירות שמגה מחויבת בהם מאז הפיצול והעברת הנדל"ן לריבוע כחול נדל"ן. הבדיקה תיעשה הן באופן רטרואקטיבי והן לגבי דמי השכירות שמגה תשלם בהמשך.