רשות השידור: יש לנו תוכנית שידורים רק עד סוף החודש

המדינה לבג"ץ: ב-2015 העברנו 320 מיליון שקל לרשות השידור

רשות השידור שבפירוק נערכה עם לוח שידורים רק עד סוף החודש הנוכחי - שאמור היה להיות החודש האחרון לפעילותה - כך מאשר ל"גלובס" מנהל הרשות מטעם הכנ"ר, ברי בר-ציון.

"אנחנו כרגע סגורים על תוכנית שידורים מלאה רק עד סוף מארס", אמר בר-ציון ל"גלובס", לאור הכוונה להאריך את פעילות הרשות בחצי שנה נוספת לפחות, עד לחודש ספטמבר 2016. "אנחנו באי-ודאות לגבי השידורים בחודש אפריל ואילך. אנחנו נערכים להתמודד עם המצב, ונפנה לאוצר בקשות תקציב הולמות, ואני מאמין שנזכה לשיתוף-פעולה, כפי שהיה עד כה".

בתשובה לעתירה לבג"ץ שהגישה אגודת העיתונאים בתל-אביב, שדרשה צו מניעה לסגירת רשות השידור בסוף חודש מארס, הבהירה המדינה כי בכוונתה להשלים את הליך החקיקה שידחה את יום תחילת פעילותו של התאגיד החדש וסגירת רשות השידור עד לסוף החודש הנוכחי.

החוק המתוכנן אמור לא רק לדחות בחצי שנה את ביצוע הרפורמה, אלא גם להסמיך את שר התקשורת לדחות בחצי שנה נוספת במידת הצורך את התאריך הסופי - למארס 2017. על-פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק בתיק התקשורת, יבחר לעשות שימוש באפשרות זו.

לצד רשות השידור, החל תאגיד השידור הציבורי הישראלי להיבנות. על-פי תשובת המדינה, המבקשת לדחות את העתירה על הסף, במהלך שנת 2015 עד לינואר 2016 העבירה המדינה לטובת המשך פעילותה של רשות השידור - כמתחייב בחוק - 320 מיליון שקל, עיקרם, 180 מיליון שקל, לתנאי הפרישה של העובדים. רק מקצת מהסכום הזה הושקע בהפקות מקור.

כעת השאלה המרכזית היא להיכן יועברו כספי התוכן: האם לתאגיד השידור החדש, שאמור לפתח תוכן לטווח ארוך - או לרשות השידור שמצויה בפירוק, ולפי שעה מדפי התוכן שלה ריקים לחלוטין.

לדברי בר-ציון, "אנחנו מכינים תוכנית שידורים, נלך לאוצר ונסגור את התקצוב, ואנו מאמינים שנקבל מה שנצטרך".