אולפן מירמקס נמכר לחברת שידור קטארית בסכום לא ידוע

אולפן הסרטים, שהפיק בין היתר את "ספרות זולה", "שייקספיר מאוהב" ו"הפצוע האנגלי", נמכר לחברת BeIN Media Group הפועלת מקטאר

הוליווד / צילום: רויטרס
הוליווד / צילום: רויטרס

אולפן הסרטים מירמקס (Miramax) - שהפיק בין היתר את "ספרות זולה", "שייקספיר מאוהב" ו"הפצוע האנגלי" - נמכר לחברת השידור BeIN Media Group, הפועלת מקטאר.

BeIN רכשה את החברה בכללותה מקבוצת משקיעים שכללה את קרן ההשקעות הריבונית של קטאר (Quatar Investment Authority, QIA) ואת קולוני קפיטל (Colony Capital) של טום בראק. גובה המחיר ששולם תמורת מירמקס לא נחשף.

הרכישה תאפשר ל-BeIN להרחיב את אחזקותיה, הכוללות רשתות ספורט וסרטים ב-24 מדינות, בהן ארה"ב, צרפת, הונג-קונג ואוסטרליה. נאסר אל-חלאיפי, יו"ר ומנכ"ל BeIN, אמר כי רכישת מירמקס נעשתה במסגרת "תוכניות החברה לצמוח בכל הקטגוריות של תעשיית הבידור ולפתח ייצור תוכן חדש".

ספריית מירמקס מכילה יותר מ-700 כותרים, בהם "ארץ קשוחה" ופרסומות שהיו ללהיטים, כגון זיכיון Scream. באחרונה חידש אולפן הסרטים את השקעותיו בהפקות חדשות, כולל "תינוקה של ברידג'ט ג'ונס", שייצא בקרוב לאקרנים, ו-"Southside With You", המבוסס על הדייט הראשון של ברק ומישל אובמה.

"יחד עם הנהגת BeIN, אנו מקווים להרחיב את תפוקת הסרטים והטלוויזיה שלנו, להרחיב את יכולות ההפצה שלנו ולחזק את מעמדנו כמותג המוביל בתחום אולפני הסרטים העצמאיים", אמר מנכ"ל מירמקס, סטיב שוץ'.

עסקת המכירה היא הפיתול האחרון בסאגת הבעלות על מירמקס. אולפן הסרטים, שהוקם ב-1979 בידי הארווי ובוב וויינסטין, חולל מהפכה בתחום הקולנוע העצמאי באמצעות להיטים אמנותיים ומסחריים בשנות ה-80 וה-90. בתגובה להצלחתו של מירמקס, יצרו אולפני הסרטים הגדולים בהוליווד חטיבות "עצמאיות" משלהן.

האחים נשארו בחברה לאחר שוולט דיסני רכשה אותה ב-1993 תמורת 60 מיליון דולר, אך פרשו ב-2005 כדי להקים את וויינסטין קומפני. האחים וויינסטין נמנו עם הרוכשים הפוטנציאליים שהתמודדו על מירמקס כשדיסני הציעה אותה למכירה ב-2010, אך הובסו במאבק כשקונסורציום המשקיעים שכלל את קולוני ו-QIA הציע 660 מיליון דולר תמורת החברה.

קולוני ושותפותיה התמקדו במונטיזציה של הסרטים הקיימים של מירמקס, כולל השלמת איגוח ב-500 מיליון דולר של ספריית החברה, וחתימה על עסקאות הפצה עם נטפליקס והולו (Hulu). ב-2013 חתמו קולוני ושותפותיה על הסכם הפקה והפצה עם וויינסטין קומפני.

"באמצעות המהלך הלא הגיוני לכאורה של הצטרפות לגל הגואה של הזרמות מקוונות, הצלחנו להשיב לשותפים שלנו לא רק את השקעותיהם, אלא סכומים כפולים ומכופלים מהשקעותיהם, ולשמר את הלהט, המסירות והעבודה הקשה של האשפים האמנותיים האמיתיים של הספרייה", אמר בראק, מייסד ומנכ"ל קולוני. "מכירתנו ל-BeIN תבטיח לא רק הגנה לסרטים אלה, שאין להם תחליף, אלא גם את הבעלים האסטרטגיים הטובים ביותר מסוגם, שממוקדים בהרחבת ההפקה ושיפור המותג מירמקס".