עוד מהומה מבני ציפר: מה שמותר לאייל גולן - ואסור עפ"י חוק

ציפר בטור ל"הארץ": "אמנים, מגתה ועד אייל גולן, מרחפים בתוך שיכרון אוויר הפסגות של העשייה האמנותית, אך מוכרחים גם לחוש באינטנסיביות את הדברים הנחשבים הכי נמוכים ויצריים בחיים, כגון משגלים עם מעריצות צעירות. בלעדי זה לא תהיה יצירה"

אייל גולן / צילום: אמיר מאירי
אייל גולן / צילום: אמיר מאירי

טור שכתב העיתונאי בני ציפר לעיתון "הארץ" מעורר זעם רב בקרב ארגוני נשים ואנשי תקשורת. מבקריו של הטור טוענים כי ציפר טוען בו כי להעניק לאמנים חירויות שאינן קיימות בחוק. 

כותב ציפר: "אמנים, מגתה ועד אייל גולן, מרחפים בתוך שיכרון אוויר הפסגות של העשייה האמנותית, אך מוכרחים גם לחוש באינטנסיביות את הדברים הנחשבים הכי נמוכים ויצריים בחיים, כגון משגלים עם מעריצות צעירות. בלעדי זה לא תהיה יצירה, עם כל הצער שעלול הדבר להסב לצעירות הללו, שחייהן אולי נפגעו".

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, ענה לכמה גולשים זועמים שפנו אליו בעניין הטור בטוויטר. אחד הגולשים שאל את שוקן: "מאיזו סיבה מחזיק עיתון רציני ליצן כמו ציפר, אני שואל ברצינות. איזה ערך מוסף אינטלקטואלי יש לו בעבור העיתון?" ושוקן ענה: "אולי של בחינת עמדות פוליטיקלי קורקטיות, במגוון נושאים". 

גולש אחר צייץ: "מי זה ציפר כולם יודעים. למה אתה נותן לו במה, זו השאלה הנשאלת. ויותר ספציפית, למה אתה נותן במה לאפולוגטיקה של אונס?". על כך ענה שוקן: "שום אפולוגטיקה. כמו שאני מתנגד לכל לינץ', כך אני גם מתנגד ללינץ' בפייסבוק. השיטה היא עדויות, ראיות, חקירות וחקירות נגדיות. אין אחרת".