נעילה שלילית בבורסה; אפריקה צנחה 11.4%, אופקו זינקה

ירידות בשוקי העולם חרף עליות חדות במחירי הנפט ■ אזהרת רווח חריפה באפריקה: צופה הפסד של עד 1.9 מיליארד שקל ב-2015

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה שלילית בהתאם למגמה בשוקי העולם. מניית אפריקה ישראל  בלטה במסחר לאחר שהחברה פרסמה היום אזהרת רווח חריפה וצופה הפסד של עד 1.9 מיליארד שקל בשנת 2015, בשל המשבר הכלכלי ברוסיה. מניות הגז בלטו לשלילה בעוד מניות הביוטק תמכו במעו"ף. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

 

פעילי השוק בבורסה המקומית, כעמיתיהם בעולם, ממשיכים לנסות ולהעריך כיצד ינהג הפד בפגישת הריבית הקרובה שלו החודש. דוח התעסוקה לחודש פברואר, שפורסם בסוף השבוע, היכה את התחזיות ואותת לשווקים הפיננסיים ולקובעי המדיניות כי מצבה של הכלכלה האמריקאית איתן.

כעת נשארת השאלה הגדולה: מה יגבר - שוק עבודה חזק, הדוחף להעלאת ריבית נוספת, או שמא הטלטלה בשווקים הפיננסיים בתחילת השנה ומחירי הנפט הנמוכים יחייבו את הפד למשנה זהירות ולהמתנה נוספת.

בנק ישראל פירסם היום את הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה, מהם עולה כי הבנק מודאג מהמשך העלייה במחירי הדירות, מהיקף נטילת המשכנתאות החדשות ע"י הציבור, ומהמשך מגמת העלייה בשיעורי הריבית על המשכנתאות (לסיפור המלא).

משרד האוצר פרסם היום, כי ההכנסות המדינה ממסים בפברואר היו נמוכות בכ-300 מיליון שקל מהתחזיות - כתוצאה מכך הצטמק העודף בהכנסות הגדול שנרשם בינואר, שעמד על 1.9 מיליארד שקל והוא עומד כעת על 1.6 מיליארד שקל.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון, מתייחס היום למסחר ומציין כי "השוק ימשיך לחפש נתונים שיבססו את המשך העליות. אם כי, רוב הנתונים שהתפרסמו לאחרונה, למעט אלו הקשורים בשוק התעסוקה בארה"ב, מצביעים על האטה משמעותית בקצב הצמיחה הגלובלית. ההאטה תקפיא לפי שעה את העלאות הריבית המתוכננות בארה"ב מאחר ומול נתוני התעסוקה הטובים עומדים אינדיקטורים רבים אחרים שאינם תומכים בשינוי במדיניות המוניטרית".

 

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  המשיכו לרכז עניין על רקע החלטתו הצפויה של בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד מתווה הגז.

החברה לישראל  וכיל  הוסיפו להיסחר על רקע עזיבתו הצפויה של ניר גלעד את תפקידיו בקבוצת ההחזקות של עידן עופר. 

המפקחת על הבנקים חדווה בר צוטטה אתמול כאומרת כי יש התעניינות של בנקים בינלאומיים בחברות האשראי לאומי קארד וישראכרט שיוצאו למכירה במידה והמלצות ועדת שטרום יצאו לפועל. נציין את הבנקים פועלים  ולאומי .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]