פילבר: עד שלא יוסדר המימון - לא נדחה סגירת רשות השידור

מנכ"ל משרד התקשורת מבהיר כי בשל המחלוקות סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, לא ניתן להגיש את החוק לדחיית הקמת התאגיד ■ המשמעות היא סגירת רשות השידור בסוף החודש הנוכחי

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מבהיר כי בשל המחלוקת בין המשרדים השונים באשר להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, לא ניתן להגיש את החוק לדחיית יום הקמת תאגיד השידור החדש. המשמעות היא סגירת רשות השידור בסוף החודש הנוכחי.

בשיחה שניהל עם יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות השידור, משה שגב, אמר פילבר כי האינטרסים השונים בין הגופים המעורבים ובהם האוצר ומשרד החינוך, שבוחן את השארת הטלוויזיה החינוכית תחת פיקוחו ומניעת סגירתה, הם שמעכבים את הגשת החוק לדחיית הקמת התאגיד החדש וסגירת רשות השידור. כעת מדובר על חוק שידחה את יום התחילה בשלושה חודשים, אולם על מנת להגיש את החוק יש צורך מציאת מקורות מימון להתכנותו ואלה עדיין לא ברורים.

בשיחה עם "גלובס" אמר פילבר: "עד שלא יוסדרו מקורות המימון לדרישות הגופים השונים לא ניתן יהיה להביא את החוק לדחיית יום התחילה של התאגיד. לכן אי-אפשר להאריך בחצי שנה, כי אין לכך מימון מתאים".

שגב אמר בתגובה כי "החוק הזה נולד בחטא, היה אפשר להשיג כבר בתוך שנתיים ושלוש תוצאות ראויות יותר, הרפורמה עליה חתמנו בזמנו היתה הדרך הטובה ביותר לנהל את רשות השידור באופן מיטבי, אמרנו שלחוק הזה יש תאריך תפוגה ואנחנו לא רואים באופן את הקמת התאגיד החדש. אנחנו משלמים מחיר יקר של קרבות, אינטרסים ובסוף מלבד העובדים ישלם גם הציבור שגוף השידור הציבורי לא קם בעתו ולא על-פי הוראות החוק. מוטב אם יבחרו הפוליטיקאים לקחת אחריות, לעצור את הכאוס להודות בטעותם ולבנות את רשות השידור על הבסיס הקיים תוך הצמדות לרפורמה, ובכך נשים את הסוף לפרסה".