אמזון מקרינה לעובדיה סרטים על עובדים אחרים שגנבו ונתפסו

בניסיון להרתיע עובדים מגניבה, התקינה אמזון צגי טלוויזיה שטוחים, כדי שהעובדים יוכלו לצפות בגורלם של עובדים שביצעו לכאורה מעשי גניבה במקום העבודה

בהמתנה בתור להעברת כרטיס עם הגעתם לעבודה מדי בוקר, מקבלים העובדים בכמה ממחסני אמזון אספקה קבועה של חומרי קריאה מהחברה: סיפורים של קולגות שפוטרו בגין גניבה. בניסיון להרתיע עובדים מגניבה, התקינה אמזון צגי טלוויזיה שטוחים, כדי שהעובדים יוכלו לצפות בגורלם של עובדים שביצעו לכאורה מעשי גניבה במקום העבודה.

העבריינים לכאורה אינם מזוהים בשמם. הם מיוצגים באמצעות צללית שחורה שעליה מוטבעת המילה "פוטר", בליווי פרטים כגון מתי הם גנבו, מה הם גנבו, מה היה שווי המוצרים שנגנבו וכיצד הם נתפסו בקלקלתם - שינוי כתובת של חבילה יוצאת, למשל, או הסתרת מוצרים בגרביהם. על כמה מהצלליות מוטבע "במעצר".

הגניבה היא מקור קבוע לדאגה עבור אמזון, שמחסניה גדושים בפריטים קטנים אך רבי-ערך, ושמצבת כוח-האדם שלה מתאפיינת בתחלופה גבוהה ובשכר נמוך.

עובדים שהתראיינו סיפרו כי סיפורי הגניבה המועלים לצגים מגוונים ממש כמו קטלוג המוצרים של החברה: DVD, אייפד, תכשיטים, מצית, איפור, מיקרוגל, מארזי טלפון, סוכריות קופצות ומשחקי וידאו. כמה עובדים הזכירו הודעה על עובד שפוטר בגין גניבת ארוחת הצהריים של עובד אחר. בכמה מחסנים שבהם לא מותקנים צגי טלוויזיה שטוחים, מודבקים סיפורי פיטורים מודפסים על לוחות מודעות שהוצמדו לקיר.

עובדים רבים ציינו כי הצגים אינם ניצבים בראש רשימת דאגותיהם, אלא השכר ונטל העבודה. "האנשים היחידים שיתלוננו על זה הם האנשים שמבצעים עבירות", אומר מוריס ג'ונס, עובד מחסן שעזב את אמזון בפברואר. "זו רק דרך להעביר לאנשים את המסר שמפקחים עליהם".

מבחינתם של חלק מהעובדים, מנהג זה של אמזון מעורר אסוציאציות של בית סוהר. "זו דרך מוזרה להפחיד אנשים", אומר ג'יימס מקרקן, שכמו ג'ונס עבד במחסן אמזון בסאן ברנרדינו, קליפורניה. "אני חושב שזה מנהג דוחה".

השיטות של אמזון יכולות להיות קיצוניות. ב-2010 הזדקקו כמה עובדים במחסן אמזון בפנסילבניה לטיפול רפואי, לאחר שאולצו לעמוד במשך שעות בקור מקפיא מחוץ למחסן אחרי שהופעלה אזעקת אש במחסן. עובדים לבושים בחולצות ובמכנסיים קצרים בגלל החום במחסן לא הורשו לשבת במכוניותיהם, מכיוון שלדבריהם החברה חששה שאזעקת האש הופעלה כדי להסיט את תשומת-הלב ממעשה גניבה. אמזון פרסמה בזמנו הודעה שבה טענה כי בטיחות העובדים הייתה העדיפות הראשונה שלה, וכי פיתחה הליך אזעקת אש מהיר יותר.