לראשונה: טדי תפתח ותפיק תוכניות לזכיינית ערוץ 2 רשת

בהמשך למעבר של צביקה הדר מקשת לזכיינית המתחרה, גם טדי, חברת ההפקות שמייצגת אותו, תשתתף בפיתוח התוכניות המתוכננות להדר ותפיק אותן ■ עפ"י ההערכות, חוזה הטאלנט של הדר לכלל התכנים שיפתח עבור רשת יהיה כמיליון שקל

טמירה ירדני / צילום: שוקה כהן
טמירה ירדני / צילום: שוקה כהן

חברת טדי הפקות, שהפקותיה היו מזוהות במהלך השנים בעיקר עם זכיינית ערוץ 2 קשת, תפיק את תוכנית הפריים-טיים שיוביל צביקה הדר בזכיינית המתחרה רשת.

ל"גלובס" נודע כי המגעים כרגע מתמקדים בהפקה של תוכנית אירוח חדשה, ככל הנראה לייט-נייט, שהדר יוביל ברשת, ותעלה כנראה לקראת סוף השנה. על-פי ההערכות בתעשייה, חוזה הטאלנט של הדר לכלל התכנים שיפתח עבור רשת יהיה כמיליון שקל.

טדי הפקות, בהובלתה של טמירה ירדני, מפיקה בימים אלה לקשת כמה מתכניה המובילים, בהם "הכוכב הבא לאירוויזיון", "סברי מרנן" ו"בית-ספר למוסיקה".

באחרונה הסתיים החוזה של הדר בקשת לאחר קרוב ל-20 שנה בזכיינית, והוא מצא כי אין בנמצא תוכניות שיכולות לספק לו נראות על המסך בסכומים שבהם השתכר עד כה. במקביל הוא נעתר להצעה מהזכיינית המתחרה רשת, שבמסגרתה הוא יפתח שורה של תוכניות.

ביום ראשון קראו בכירי קשת בעיתון "ידיעות אחרונות" על כך שהדר סגור ברשת. לפי שעה לא ברור באיזה היקף יהיה המשך פעילותה של טדי בקשת.

הדר מיוצג ומנוהל בחברה ומחזיק בקרדיט של מפיק שותף בהפקותיה. הדרך המשותפת של הדר וטדי - וקשת - נמשכת עוד מימי התוכניות "הקומדי סטור", "שמש" ו"לא נפסיק לשיר", ולכן מסתמן כי טדי תשתתף בפיתוח התוכניות המתוכננות עבורו ברשת ותפיק אותן.

מהלך זה נחשב לבעל משמעות רבה בשוק ההפקה המקומי. לאורך השנים קשת הייתה מקור ההכנסה העיקרי של טדי, בעיקר סביב "כוכב נולד", שבמשך שנים הייתה תוכנית דגל של הזכיינית.

בשנים האחרונות האסטרטגיה של טדי - העוסקת גם בניהול והפקת אמנים, מהם רבים יוצאי תוכניות הכישרונות כמו נינט - הייתה להרחיב את הפעילות לגופי שידור נוספים, ולא להתבסס רק על קשת.

כך, בין היתר מפיקה טדי עבור ערוץ 10 את "המסע המופלא של גידי ואהרוני"; לצד הפקות להוט, כמו "אמא ואבא'ז", "אופוריה"; ולחברת הלוויין yes, כמו "תא גורדין" ו"האחיות המוצלחות שלי" שתעלה בקרוב; ותכנים רבים לערוצי הילדים. ואולם, בכל הקשור לערוץ 2 - טדי שמרה על בלעדיות לקשת, ונמנעה מהפקה לרשת, הזכיינית היריבה.

אבי ניר, מנכ"ל קשת, מסר: "בשם קשת ובשמי, תודה גדולה לאיש טלוויזיה גדול וחבר. לאורך שנים רבות, העבודה הקרובה עם צביקה, אישיותו ונוכחותו על המסך העניקו לנו ולצופים אין-ספור רגעים של גאווה, שמחה והישגים. תודה, חיבוק ואיחולי דרך צלחה ממני ומקשת".

ברשת ובטדי הפקות סירבו להגיב לדברים.