תאגיד השידור שוקל לבטל את שידור מהדורת החדשות

(עדכון) - אמש סוכם כי בשנתיים הראשונות יירכשו החדשות במיקור חוץ; העיתונאים מתנגדים ■ עפ"י הסיכום שהושג, רשות השידור תיסגר באוקטובר - והחינוכית בעוד שנתיים ■ מול עובדי תאגיד השידור ייחתם הסכם קיבוצי

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

תאגיד השידור הציבורי הישראלי לא בהכרח יכלול מהדורת חדשות יומית. אמש ׁ(ג') הוחלט בישיבה שנערכה בהשתתפות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר, מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ ונציגי האוצר, כי בשנתיים הראשונות לקיומו של התאגיד תהיה לו האפשרות לשדר תוכן אקטואליה וחדשות קנוי משוק ההפקה הכללי, ולא מתוך חטיבת החדשות של התאגיד. זאת על-מנת לאפשר לתאגיד להתארגן לשידור ראוי. מדובר בשינוי החוק הקיים המאפשר רכישה של תוכן שאינו חדשותי, אך מחייב הפקה ושידור החדשות בתוך הבית הציבורי.

לאור ההסכמות שהתקבלו אתמול, ל"גלובס" נודע כי בתוך התאגיד נעשית בימים אלה חשיבה כיצד לבנות את מערכת החדשות, ומסתמן כי התאגיד יוותר על שידור של מהדורת חדשות יומית ולא יבנה בהכרח את חטיבת החדשות שלו על-פי המודל של חברות החדשות הקיימות עד כה. דגש מיוחד יושם על חטיבת הדיגיטל, הן בנושאי החדשות והן בתוכן האחר. כמו כן, נבחנת האפשרות שלפחות בשלב הראשון יופקו משדרי חדשות על-ידי עיתונאי ומגישי רשת ב' ורשתות קול ישראל האחרות.

עיתונאי רשות השידור מתנגדים למיקור חוץ של החדשות, בטענה כי מדובר בוויתור על עצמאותו של השידור הציבורי. על-פי הסיכום שהושג, יום תחילת הפעולה של התאגיד החדש שיחליף את רשות השידור יהיה ב-1 באוקטובר 2016.

עוד הוחלט כי הטלוויזיה החינוכית תמשיך לפעול במתכונתה בשנתיים הקרובות - עד לחודש ינואר 2018, לכל הפחות. לפי החוק כיום אמורה החינוכית להיסגר, ותחתיה אמור לקום ערוץ ילדים ציבורי.

על-פי הסיכום, לפחות 51% מעובדי התאגיד החדש יהיו מקרב עובדי רשות השידור הנוכחית, ומספרם לא ירד מ-450 עובדים. העובדים ייקלטו מיידית עם סגירת רשות השידור, כעובדים חדשים לחלוטין. עוד הוחלט כי הכנ"ר יאפשר פרישה לכל מי שיחפוץ בכך, וכל עובד שטרם הגיש מועמדות לתפקידים החדשים בתאגיד יוכל לעשות זאת. עוד הוחלט כי מול עובדי התאגיד ייחתם הסכם קיבוצי.