ביהמ"ש אישרה לנאמני מגה לשכור שמאית לבחינת דמי השכירות

כפי שפורסם ב"גלובס", נתונים על שכר הדירה שמשלמת מגה לחברה-האחות רבוע נדל"ן על שכירת חנויות בת"א מלמדים כי הסכומים בספרי מגה שונים מהותית מאלה הרשומים בספרי רבוע נדל"ן ■ בתוך כך, נדחתה בקשת רבוע נדל"ן למימוש אג"ח

בית המשפט אישר היום (א') לנאמני רשת מגה לשכור את השמאית דברת אולפינר לשם בחינת דמי השכירות של מגה לחברה-האחות, רבוע נדל"ן

בתוך כך, בית המשפט קיבל את עמדת נאמני מגה ומחק את בקשת רבוע נדל"ן למימוש אגרות חוב. לפי ההחלטה, רבוע נדל"ן נקטה בהליך בניגוד לצו הקפאת ההליכים ומבלי שקיבלה אישור על כך. 

כפי שפורסם כאן לאחרונה, נתונים שהגיעו לידי "גלובס" על שכר הדירה שמשלמת רשת מגה לחברה-האחות רבוע כחול נדל"ן עבור שכירת חנויות בתל-אביב מלמדים כי הסכומים הרשומים בספרי מגה שונים מהותית מאלה הרשומים בספרי רבוע כחול נדל"ן. לרישומים הסותרים עשויות להיות השלכות על שווי הנכסים.

עבור שכירת הסניף בנווה-אביבים, למשל, בספרי מגה נרשם כי הרשת משלמת 101 שקל למ"ר ובסך-הכול 88.6 אלף שקל בחודש. אבל בספרי רבוע כחול נדל"ן מצוין כי החברה מקבלת מרשת מגה סכום הגבוה ב-145%.

לפי נתוני מגה, הרשת משלמת לחברה-האחות דמי שכירות של 72 שקל למ"ר בלבד עבור הפעלת הסניף ברחוב ויצמן בתל-אביב. אלא שברבוע כחול נדל"ן נרשם כי החברה מקבלת 166 שקל למ"ר - פער של 130% (ראו טבלה).

הפער בין נתוני מגה לנתוני רבוע כחול נדלן
 הפער בין נתוני מגה לנתוני רבוע כחול נדלן

הנתונים שהגיעו לידי "גלובס" מתייחסים לתשלומי שכר דירה עבור 17 נכסים של רבוע כחול נדל"ן בתל-אביב, שבהם מופעלים סניפים של "מגה בעיר". סניפים אלה עומדים כיום למכירה כחלק מהליך מכירת מגה. הפריסה של רשת מגה עם סניפים שכונתיים בתל-אביב היא אחת מנקודות החוזק המשמעותיות של הרשת.

לדברי קמעונאי שבחן את רכישת מגה, "המחירים של רבוע נדל"ן הם למעלה מ-50% מהמחיר הגבוה בתל-אביב. הראיה היא דמי השכירות שמגה משלמת בנכסים של חברת אמות השקעות או נכס של פפושדו בדיזנגוף סנטר, שנמוכים משמעותית".

נציג רבוע כחול נדלן מסר בתגובה: "רבוע נדל"ן היא חברה ציבורית שכל דוחותיה מבוקרים כדין. המידע ביחס לשכר דירה שהיא גובה בנכסיה הוא מידע רגיש, ופרסומו עלול להוות הפרה של דיני ההגבלים העסקיים. ראוי שמי שנחשף למידע כזה ייזהר שבעתיים לפני פרסומו. דיווחי רבוע כחול נדל"ן מדויקים, וכל ניסיון להסתמך על מידע שאינו ברשות החברה הינו בגדר מצג-שווא ובאחריות העיתון.

"כל מי שנחשף לדמי השכירות שרבוע נדל"ן גובה ממגה חתום על הסכמי סודיות גורפים. אני מקווה שכך ינהגו גם הנאמנים וימשיכו להתרכז במכירת הרשת".