עובדי שלמה ביטוח הכריזו על סכסוך עבודה

ההסתדרות ו-140 עובדי שלמה ביטוח הכריזו על סכסוך עבודה ■ ההסתדרות: אם לא תוכר הנציגות - יוחרף את המאבק

הפגנת ההסתדרות / צילום: בועז אופנהיים, דוברות ההסתדרות
הפגנת ההסתדרות / צילום: בועז אופנהיים, דוברות ההסתדרות

ההסתדרות ונציגות עובדי שלמה חברה לביטוח הכריזו על סכסוך עבודה בחברה. זאת על רקע התעלמות הנהלת שלמה ביטוח מהודעת היציגות שנשלחה אליה מטעם ההסתדרות כבר לפני כ-3 שבועות.

בחברת הביטוח שלמה, השייכת לקבוצת שלמה - מחברות ההחזקות הגדולות במשק, מועסקים כ-140 עובדים. מטה החברה ממוקם בקריית אריה בפתח תקווה. מאז התאגדו עובדיה בהסתדרות במהלך חודש פברואר, ניסתה החברה להפריע להתארגנות בדרכים שונות לרבות באמצעות שיחות שביצעו מנהלים בכירים בחברה עם עובדים בהן ניסו לשכנעם לבטל את חברותם בהסתדרות. עבירות על החוק אלו בוצעו חרף העובדה שלמעלה ממחצית מעובדי החברה הצטרפו להסתדרות.

לפני מספר ימים הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה, באמצעות מכתב ששלח מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר למנכ"ל שלמה ביטוח אורי אומיד, כי אם לא תוכר היציגות כמתחייב בחוק, תפעל ההסתדרות בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לעמוד על זכותם של העובדים להתאגד.

נזכיר כי משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה היא שבתוך שבועיים מרגע ההכרזה, יוכלו עובדי החברה לנקוט בצעדים ארגוניים.

יו"ר ועד הפעולה בחברה, ורד כרמון , מסרה: "אני קוראת להנהלה להתעשת ולכבד את רצון העובדים במקום לדחוק אותנו לצעדים ארגוניים. גם בשלמה ביטוח, בדומה לחברות הביטוח האחרות המאוגדות בהסתדרות, עובדים שיהיו מרוצים יגיעו לעבודה עם חיוך ויהיו יעילים יותר ובעלי תפוקה מיטבית. כדאי שההנהלה תפנים זאת ולא תיגרר למאבקים מיותרים שסופם ידוע מראש - מו"מ להסכם קיבוצי".