אלביט הדמיה: הסכם מימון חדש למלון ברומניה

החברה חתמה עם שני בנקים רומנים על הסכם מימון חדש לקומפלקס מלון רדיסון בהיקף כולל של כ-100 מיליון אירו

בורסה ירידות / צילום: רויטרס
בורסה ירידות / צילום: רויטרס

עסקת מימון חדשה ברומניה מרחיבה את קופת המזומנים של חברת ההחזקות אלביט הדמיה ב-37 מיליון אירו (160 מיליון שקל). אלביט הדמיה דיווחה בסוף השבוע כי החברה הבת בוקרסטי טוריזם (98%), שמחזיקה בקומפלקס מלון רדיסון בבוקרשט בירת רומניה, חתמה עם שני בנקים מקבוצת רייפאזן על הסכם למימון מחדש של המלון בהיקף של 97 מיליון אירו (420 מיליון שקל).

הקומלפקס המלונאי כולל את מלון רדיסון בלו (5 כוכבים) ובו 424 חדרים ו-63 דירות ואת מלון פארק אין (4 כוכבים) בו 210 חדרים. כמו כן כולל המלון כ-7,200 מ"ר של שטחים מסחריים, לרבות חדר כושר, קזינו וחנויות אופנה, תכשיטים ועוד.

המימון יבוצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תועמד לבוקרשטי עד סוף החודש הלוואה של 85 מיליון אירו (368 מיליון שקל) ובשלב השני היא תוכל למשוך עוד 12 מיליון אירו (52 מיליון שקל), החל מסוף ספטמבר.

העמדת שתי ההלוואות כפופה לתנאים מתלים כפי שנקבעו בהסכם המימון. ההלוואה תישא ריבית בשיעור היורו-ליבור בתוספת מרווח של 3.75%, כאשר הקרן תיפרע בתשלומים רבעוניים לאורך תקופת ההלוואה ובתשלום בודד (תשלום בלון) בסוף דצמבר 2020. ההלוואה תובטח בשיעבוד ראשון על הקומפלקס המלון ועל מניות בוקרשטי. אלביט הדמיה תהיה ערבה לתשלומים הרבעוניים, אולם לא לתשלום הבלון.

ההלוואות ישמשו לפירעון הלוואה בנקאית הקיימת על המלון בהיקף של 60 מיליון אירו, כאשרה היתרה (37 מיליון אירו) תשמש לפירעון הלוואות בעלים שהעמידה אלביט הדמיה לבוקרשטי. כך, שכבר בתקופה הקרובה אמורה קופת המזומנים של אלביט הדמיה לגדול ב-25 מיליון אירו (108 מיליון שקל), בעוד שסכום נוסף של 52 מיליון שקל יוכל להיות מועבר אליה בעוד כחצי שנה.

רון הדסי, יו"ר אלביט הדמיה ציין כי חתימת הסכם המימון מחדש הינו נדבך נוסף במהלכים שביצעה הנהלת החברה בשנה האחרונה לשם השבחת החזקתה בנכס. דורון משה, ממלא מקום המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה, הדגיש כי הכסף שיתקבל ישמש את אלביט הדמיה לרכישה עצמית של אג"ח ולפירעון מקביל של החלק היחסי בחוב לבנק הפועלים, שעומד על 160 מיליון שקל.

לאלביט הדמיה חוב של כ-639 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרות ח' ו-ט'. בחודשים האחרונים השיקה החברה שתי תכניות לרכישה עצמית של אג"ח מסדרה ח' (פירעון במאי 2018) בהיקף כולל של 90 מיליון שקל, כאשר עד כה נרכשו 70 מיליון שקל ע"נ של אג"ח בתמורה ל-62 מיליון שקל.

הרכישה העצמית הקפיצה את מחיר אג"ח ח' בחצי השנה האחרונה ב-17% והיא נסחרת כעת בתשואה לפדיון של 12%. מנגד, אג"ח ט' הארוכות יותר (פירעון בנובמבר 2019) נסחרות בתשואה של 29%.

את אלביט הדמיה ייצג בעסקת המימון עו"ד רון בר-ניר ממשרד מ. פירון ושות'