יו"רית נעמ"ת למפכ"ל המשטרה: אמירתך תגביר הטרדות מיניות

גליה וולוך במכתב לרב-ניצב רוני אלשיך: "נדהמתי מאמירתך כאילו משטרת ישראל תימנע מעתה מלבדוק תלונות אנונימיות על הטרדה מינית בתוך הארגון"

חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר  גלעד ארדן,  בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ
חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ

גליה וולוך, יו"רית נעמ"ת ויו"ר מועצת ארגוני הנשים, שלחה היום (ב') מכתב פומבי למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, בעקבות התבטאותו בעניין תלונות על הטרדות מיניות במשטרה. המכתב נשלח עם העתק לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. 

"אני פונה אליך בעקבות הפרסומים על התבטאותך בכנס לכבוד יום האישה, כאילו משטרת ישראל תימנע מעתה מלבדוק תלונות אנונימיות על הטרדה מינית בתוך הארגון. אודה כי נדהמתי ללמוד על ההתבטאות הנ"ל", כתבה וולך לאלשיך. "כזכור, מינויך שלך למפכ"ל, כמי שבא מחוץ לארגון, היה בין השאר בעקבות רעידת האדמה שפקדה את משטרת ישראל, בעקבות סדרה של הטרדות מיניות בתוך הארגון על-ידי שורה של בכירים בו.

"ערב מינויך לתפקיד המפכ"ל, החלה משטרת ישראל בתהליך, שנראה היה כתהליך אמיתי לקראת שינוי נורמות מן היסוד. אני עצמי אף נפגשתי עם יועצת המפכ"ל לענייני נשים, תנ"צ יעל אידלמן, וצוותה, והתרשמתי כי יש כוונה אמיתית לפעול לשינוי פני הארגון... במקום זאת, לצערי, יצאת, דווקא 'לכבוד' יום האישה, בכנס בנוכחות רבות מפקודותיך, בהתבטאות זו, שהיא לטעמי בעייתית ביותר.

"מדובר בהתבטאות שאף אינה עולה בקנה אחד עם החוק למניעת הטרדה מינית, בקשר לחובות מעסיק. ואולם חמור מכך, יש בהתבטאות הזו אמירה קשה במיוחד, שמעוררת מחדש את חוסר האמון בנכונותה של משטרת ישראל להתמודד באומץ עם התופעה הפסולה ולמגר את ההטרדות המיניות בארגון האמון על אכיפת החוק.

"האמירה כי תלונות אנונימיות לא ייבדקו, כמוה כניסיון להתכחש לבעיה. יותר מכך, הסתתרות מאחורי האמירה כי 'בארגון שבו חלה חובת דיווח על שוטרים אין שום צורך במכתבים אנונימיים' מבטאת, לצערי, חוסר הבנה יסודי למהות התופעה של הטרדה מינית, במיוחד בארגון היררכי וגברי כמו משטרת ישראל.

"עלי להדגיש כי התעלמות מתלונות אלה, לא רק שהיא, כאמור, בניגוד לחוק למניעת הטרדה מינית, לא רק שהיא לא תעלים את ההטרדות המיניות, אלא היפוכו של דבר - רק תגביר אותן. אמירה כזו עלולה אף להקרין על אמון הציבור בגוף שאמור לספק לו הגנה, בין השאר, מפני עבירות על-פי חוק זה עצמו.

"אני פונה אליך בבקשה לחזור בך מהדברים ולהבהיר באופן חד-משמעי כי משטרת ישראל תנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי התופעה של הטרדה מינית ותפעל בכל הכוח למיגורה".