ריט 1 שילמה לחברת הניהול שלה 21 מ' ש'; 16 מ' ש' לחברת הניהול של סלע קפיטל

מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן, מתברג לצמרת שיאני השכר עם 8.2 מיליון שקל ב-2015 ■ חברת המחשבים שילמה 18 מיליון שקל לחמשת מנהליה הבכירים

הדוחות הכספיים של ריט 1 וסלע קפיטל חושפים את התגמולים המפנקים שמשלמות קרנות הריט לחברת הניהול שהקימו יזמיהן ואשר מעניקות לקרנות שירותי ניהול. בסיכום 2015 שילמה ריט 1 יותר מ-21 מיליון שקל לחברת הניהול שלה, ריט ניהול, בה מחזיק בית ההשקעות אקסלנס (כ-52%) לצידם של מנכ"ל הקרן, שמואל סייד, והיו"ר, דרור גד (כ-24% כל אחד).

קרנות הריט מתנהלות באמצעות חברות ניהול ומשלמות להן דמי ניהול בתמורה לשירותי ניהול כוללים לקרן. דמי הניהול משמשים לתשלום ההוצאות התפעוליות של הקרן ושכר עובדיה.

על פי הסכם שחודש בספטמבר 2013 לתקופה של שבע שנים, זכאית ריט ניהול לדמי ניהול הנגזרים משווי נכסיה של ריט 1. בשנים האחרונות גרפה ריט ניהול יותר מ-100 מיליון שקל. חברת הניהול של סלע קפיטל, בה מחזיקים בין היתר שמואל סלבין, יו"ר החברה וממייסדיה, ואלי בן חמו, דירקטור בסלע קפיטל, נהנתה גם היא מתגמולים שמנים אשתקד - 16 מיליון שקל.

מי שהתברג היום בעשיריית שיאני השכר ל-2015, הוא מוטי גוטמן, מנכ"ל חברת המחשבים מטריקס, שעלות העסקתו אשתקד הצטברה ל-8.2 מיליון שקל, מתוך הסכום, נהנה גוטמן ממענק בהיקף 3.2 מיליון שקל ותגמול מנייתי של 2 מיליון שקל. יתר המנהלים הבכירים במטריקס נהנו מתגמולים של 3.1-1.7 מיליון שקל לכל אחד ובסך הכול שילמה מטריקס לחמשת שיאני השכר שלה יותר מ-18 מיליון שקל.

עוד בין השמות הבולטים מהדוחות האחרונים, עלות העסקת בעל השליטה בחברת הנדל"ן מנרב, אברהם קוזניצקי בתפקידו כיו"ר החברה הגיעה ל-2.2 מיליון שקל ובנו, דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים הסתפק ב-1.4 מיליון שקל.

באפריקה נכסים שיאן השכר אשתקד היה אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל ומנכ"ל אפי אירופה, עם עלות העסקה של 2.1 מיליון שקל ושיאן השכר בחברת הטכנולוגיה או.אר.טי היה שי בקפן, מנכ"ל אורפק, עם 2.3 מיליון שקל.

שיאן השכר של יבואנית מוצרי החשמל ראלקו, אילן מזרחי, נהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 3.4 מיליון שקל. בעל השליטה בחברה, ירון רוזיאק, קיבל 1.7 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר ראלקו. אשתו, זיוה רוזיאק, הסתפקה ב-500 אלף שקל כמנהלת תקשורת שיווקית והדרכה של החברה.

שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים
 שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים