גליקמן ו"הביילינים" מתמודדים על תקציב הדיוטי פרי

הפרסומאי גדעון עמיחי, שטיפל בתקציב הדיוטי פרי בשנה האחרונה, הודע למנכ"ל הנכנס כי לא ייקח חלק בהתמודדות

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום:  תמר מצפי
דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב ו"הביילנים" מתמודדים במכרז על תקציב הפרסום של הדיוטי פרי - כך נודע ל"גלובס". משרדו של הפרסומאי גדעון עמיחי, No, No, No, No, No, Yes, שטיפל בתקציב בשנה האחרונה, לא ייקח חלק בהתמודדות.

הדיוטי פרי היה בין התקציבים הראשונים שעמיחי קיבל לטיפולו עם חזרתו לארץ מארה"ב. את התקציב, שעמד השנה על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון, הוא קיבל לקראת מהלך אסטרטגי של החברה, שנערכה אז לפרסום מחודש של החנות לאחר שנתיים של שיפוצים אינטנסיביים. עמיחי יצר לדיוטי פרי קמפיין שילוט קלאסי מאוד, השונה באופן משמעותי מסוג הקמפיינים שליוו את הקמפיין בשנים שקדמו להשקה.

אמנם בשל השיפוצים שערכה החברה, ההשקעה שלה בפרסום בשנתיים שקדמו להשקה המחודשת היו מינוריים, אך בעבר היא עלתה בקמפיינים בהיקפי השקעה לא מבוטלים - ביניהם קמפיינים גדולים בטלוויזיה. הזכור שבהם הוא זה של משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, שבטייק-אוף על שלישית "שוקולד, מנטה, מסטיק" המפורסמת העלה את קמפיין "תקני בדיוטי רותי", תחת אסטרטגיית הפרסום של "לא תמצאו זול מזה" שליוותה את הדיוטי פרי שנים ארוכות. 

בדיוטי פרי שומרים בדרך-כלל על מערכות יחסים ארוכות עם משרדי הפרסום שלהם: במשך 12 שנה טיפל בתקציב משרד הפרסום מקאן-אריקסון. בשנת 2007 עבר התקציב אל גליקמן-נטלר-סמסונוב. 4 שנים לאחר מכן הצטרף למערך הפרסום של החברה גם משרד "הביילינים". 

כאמור, על רקע השקת החנות החדשה הוחלט בדיוטי פרי להתקשר עם גדעון עמיחי. אבל בשנה שחלפה מאז חלו מספר שינויים. מנכ"ל החברה עזב, סמנכ"ל השיווק עזבה זמן קצר אחרי מינויו של המנכ"ל החדש, וכאמור בהנהלה החדשה הציבו סימן שאלה גם על הישארותו של המשרד פרסום החדש והתכוונו להציב מולו במכרז את מערך הפרסום הקודם. עמיחי, שכבר הוכיח בעבר שהוא לא לוקח תקציבים בכל תנאי (הוא סירב לטפל בתקציב בנק הפועלים לאחר שזה הוצע לו ללא תקציב המדיה), פרסם אתמול (ב') פוסט בו הוא מודיע על הפרידה מהחברה.

"היום נפגשתי עם מנכ"ל הדיוטי פרי החדש, אמנון תגורי, שנכנס החודש לתפקיד", כתב עמיחי. "תהליך השקתה של חנות הדיוטי פרי החדשה בנתב"ג בשנה שעברה היה מרתק, ואנחנו שמחים מאוד שזכינו לקחת חלק במהלך שכזה. עם כניסת מנכ"ל חדש לתפקיד, קורה לא אחת שעולה בקשה מצד הלקוח לצאת למכרז משרדי פרסום. איננו מוצאים לנכון לקחת חלק במהלך שכזה", כתב עמיחי בפוסט.