תא"ל אופק בוכריס מסתבך - נמצא דובר שקר בפוליגרף

אחרי הפרסום על "תוצאות בעייתיות" שהתקבלו בבדיקת הפוליגרף של הקצין הבכיר החשוד באונס, הודיעה הפרקליטות הצבאית לעורכות הדין של המתלוננת כי בוכריס נכשל בבדיקה, ומרשתן נמצאה דוברת אמת ■ בשבוע שעבר הודיע הרמטכ"ל: הקידום מבוטל, וההשעיה תוארך

תת אלוף אופק בוכריס / צילום: אדריאן הרבשטיין, וואלה! חדשות
תת אלוף אופק בוכריס / צילום: אדריאן הרבשטיין, וואלה! חדשות

פרשת בוכריס מסתעפת: עורכות הדין של המתלוננת, ליאת בהר כהן ואביטל בן-נון, מסרו הערב (ג') כי הפרקליטות הצבאית עדכנה אותן ואת תת-אלוף אופק בוכריס כי האחרון נמצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף שנערכה לו. מדובר במכה נוספת לעמדתו של התא"ל החשוד במספר מעשי אונס ובהטרדה מינית.

בערוץ 10 פורסם הערב (ג') כי בוכריס יצא דובר אמת בפוליגרף, ובעקבות הפרסום הבהירו בפרקליטות הצבאית לבאות-כוחה של המתלוננת כי היא יצאה דוברת אמת, בעוד התא"ל נכשל בבדיקה. בתחילת השבוע דווח במהדורה המרכזית כי חלק מתוצאות בדיקת הפוליגרף שערך בוכריס בשבוע שעבר היו "בעייתיות".

בצאתו מבדיקת הפוליגרף לא נמסרו לבוכריס או לפרקליטיו תוצאות הבדיקה, אך יומיים לאחר מכן הוא זומן לחקירה שלישית במשרדי מצ"ח, ושם עומת עם תוצאות הבדיקה. פרקליטיו של בוכריס סירבו להגיב לדיווח על הבעייתיות של חלק מהתוצאות.

בשבוע שעבר החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לבטל את מינויו של בוכריס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים. במקביל הוחלט להעריך את השעייתו של הקצין הבכיר ב-30 ימים נוספים. ההחלטה של איזנקוט התקבלה לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, מתוך הבנה שחקירת הפרשה תיקח זמן. הרמטכ"ל אף שוחח עם תא"ל בוכריס והסביר לו כי אי-אפשר לדחות מינוי לתפקיד כל-כך מרכזי וחשוב בצה"ל, ובסיטואציה הזו אין ברירה אלא לבטל את מינויו.

הרמטכ"ל הבהיר בשיחה כי לבוכריס עומדות זכויות רבות לאורך השירות, אך הוא מגבה את רשויות החוק. מדובר במהלך שנובע רק בשל הימשכות החקירה ואינו קשור לתוצאות בדיקת הפוליגרף שעבר בוכריס ולממצאי החקירה עד כה. אם בוכריס ייצא נקי מהחקירה, הוא יחזור לשירות וימונה לתפקיד מרכזי.

בא-כוחו של תא"ל בוכריס, הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אשר הלפרין, הודיע כי הקצין קיבל בהבנה את החלטתו של איזנקוט. "תא"ל בוכריס משוכנע כי החקירה תסתיים בניקוי מוחלט של שמו, כך שיוכל לחזור בהקדם לחייו ולעשייתו הצבאית החשובה", אמר הסנגור.

השבוע נשאלה שרת המשפטים איילת שקד על היכרותה עם בוכריס ועל הליך החקירה, והשיבה: "לא שוחחתי אתו בשנים האחרונות, אבל מכיוון שהנושא נמצא כרגע בליבת החקירה, אני מבקשת שלא להתייחס".