הנחות של עשרות אלפי שקלים: רכב חדש עם 0 ק"מ

זמן טוב לקנות רכב חדש: רכבים עודפים שרכשו חברות הליסינג הגדולות בישראל מוצעים כעת למכירה במחירים שנמוכים משמעותית ממחירי המחירון ■ קיה, יונדאי וטויוטה - קבלו הצצה לכמה מהמבצעים החמים בשוק

שוק הרכב החדש בישראל נוסק כיום לגבהים חדשים בחסות המימון הנדיב והריבית הנמוכה. אולם במקביל, שוק המשומשות הישראלי ניצב בפני בעיה הולכת וגדלה. לקוחות פרטיים רבים, שמנסים למכור כלי רכב משומשים טריים יחסית, בעיקר משלושת השנתונים האחרונים, מגלים שמחיר המחירון שאותו הם מפרסמים לרכב עם כמה עשרות אלפי קילומטרים דומה ולעיתים גבוה משמעותית מהמחירים של אותם כלי רכב, שנמכרים כחדשים לגמרי על ידי היבואנים במבצעים.

הדבר נכון במיוחד לגבי דגמים שמוצעים כיום על ידי חברות הליסינג בתור כלי רכב עם "אפס קילומטרים", בהנחות שמגיעות עד 15% מהמחיר הרשמי.

התופעה בולטת במיוחד בפלח רכבי השטח והפנאי הפופולריים. כך, למשל, מצאנו לא מעט מודעות למכירת קיה ספורטאג' "אורבן" מודל 2015 מהדגם היוצא. רוב המוכרים מבקשים בין 122 ל-125 אלף שקל, שזה מחיר סביר בהתחשב בעובדה שמחירו של הרכב עמד על 135 אלף שקל. ואולם, בו בזמן הוא מוצע עם אפס קילומטרים, כדגם 2016 בכ-119 אלף שקל בלבד.

עוד דוגמה היא יונדאי IX35 2 ליטר, שמוצע על ידי מוכרים פרטיים בטווח של 150 עד 155 אלף שקל בעוד שאתרי האפס קילומטרים מציעים את הדור החדש של הרכב, חדש מהניילונים, בכ-144 אלף שקל לגרסת ה-2 ליטר פרימיום.

התופעה מורגשת מאד גם ברכבי המיני והסופר מיני ואפילו במשפחתיות יפניות וקוריאניות סולידיות. טויוטה קורולה סאן מוצעת בדגם 2016 עם אפס קילומטרים באיזור ה-116 אלף שקל בעוד שמוכרים פרטיים מציעים את הרכב מיד ראשונה מודל 2015 עם כמה אלפי קילומטרים ב-122 אלף שקל ויותר.

בהערת אגב נציין, שהבעיה תלך ותחריף בעתיד, מכיוון שרוכשים פרטיים רבים רוכשים את כלי הרכב במימון על פי מחיר המחירון המלא של היבואן, ומסתמכים על כך שכשיגיע זמן פירעון המימון הם יוכלו למכור את הרכב במחיר המחירון המלא שלו.