נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט עלה ב-1.2%, סטארווד זינקה 4.5%

מניית סטארווד הוטלס עמדה במוקד לאחר שקיבלה הצעת רכש מקבוצת מריוט, תמורת כ-13.6 מיליארד דולר, מעל ההצעה של אנבנג הסינית ■ אפל השיקה הערב את האייפון SE, סמארטפון קטן וזול; המניה ננעלה ללא שינוי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים קלות ובמחזורים נמוכים, בעוד המשקיעים ממשיכים להתממקד במחירי הנפט ובנתונים הפונדמנטליים.  

 

בהיעדר נתוני מאקרו מהותיים היום ולאור שבוע המסחר המקוצר (ביום שישי לא יתקיים מסחר לרגל חג הפסחא), המשקיעים התרכזו בעיקר בנפט. מחיר הנפט התייצב היום לאחר שאתמול נפל לאחר שחברת  Baker Hughes פרסמה נתון מפתיע על עלייה במספר האסדות הפעילות. מדובר בעלייה ראשונה מזה 13 שבועות. מזו תקופה ארוכה שישנה מגמת ירידה במספר האסדות בעוד מחיר הנפט הנמוך גורם לחברות אנרגיה לחסל השקעות ולסגור מתקנים. היום הנפט ננעל בעליות של עד כ-1.2%.

"החששות בנוגע להיצע הנפט שוב צפים, בעיקר בגלל פעילות תעשיית פצלי השמן בארה"ב", אמרו אנליסטים ב- Accendo Markets בסקירה ששלחו ללקוחות. 

חבר הפד ג'פרי לאקר אמר כי נתוני האינפלציה האחרונים שפורסמו בארה"ב היו "מוצקים" יותר מהצפוי וכי הוא בטוח שליבת האינפלציה בדרך ליעד של 2%. הדברים שנשא היום בפריז מרמזים על כך שמדיניות העלאות הריבית בארה"ב תימשך.

 

 

סטארווד הוטלס אנד ריזורטס  בלטה במסחר לאחר שהודיעה היום כי קיבלה הצעת רכש גבוהה יותר מזו של ענקית הביטוח הסינית אנבנג. ע"פ הודעת החברה, רשת מריוט הציעה לרכוש אותה תמורת 13.6 מיליארד דולר, או 79.5 דולר למניה, בעוד אנבנג הציעה לרכוש אותה תמורת כ-13.1 מיליארד דולר.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, Sherwin-Williams (סימול: SHW) ריכזה עניין לאחר שהודיעה אתמול על רכישת וולספר (סימול: VAL) תמורת 8.9 מיליארד דולר. 

אפל  חשפה היום אייפון קטן וזול יותר וגם אייפד חדש, אם כי אנליסטים טוענים כי המוצרים הללו לא ישפיעו באופן מהותי על רווחי החברה.