בדרך להצעה נוספת לרכישת מגה ב-140 מיליון שקל?

(עדכון) - קבוצת רוכשים אותה מרכז עו"ד אשר אפריאט תציע לרכוש 77 סניפים

אחרי משא-ומתן ארוך ומייגע, תגיש בשעות הקרובות קבוצת הרוכשים הצעה רשמית לרכישת רשת מגה תמורת 140 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

ההצעה היא לרכישת 77 מתוך 127 סניפי הרשת בלבד, אך הקבוצה תציע להעסיק את כל עובדי מגה. ל-50 סניפים לא נמצא רוכש, כשהסיבה העיקרית היא שכר דירה גבוה שעליו חתומה מגה באותם סניפים. מאידך, נאמני הרשת יוכלו למכור את יתרת הסניפים בנפרד וכך להגדיל את התמורה.

את הקבוצה ריכז עו"ד אשר אפריאט, אשר ביומיים האחרונים שקד על חתימת הסכמים עם כל הרשתות החברות בקבוצה. 

בכך מצטרפת הצעה זו לשתי הצעות שהתקבלו לרכישת מגה. האחת מצד קבוצת מחלב-שבע, שהציעה 160 מיליון שקל עבור הרשת. מדובר בקבוצה המורכבת מעוזי מחלב, בעל חברת עוף עוז, ומהאחים שבע, שותפים בחברת ביכורי השקמה. ההצעה השנייה היא מצד רשת רמי לוי שיווק השקמה, שהציעה 150 מיליון שקל תמורת הרשת, אך זוכה להתנגדות עזה מצד הממונה על ההגבלים העסקיים. 

מחר (ג') אמורים לקיים נאמני הרשת התמחרות בין שלושת הרוכשים הפוטנציאליים על-מנת לנסות ולמקסם את התמורה. לפי הערכות, הקבוצה ערוכה כבר להעלות את המחיר בסכום המסוכם בין חבריה.

הקבוצה הנוכחית היא למעשה הקבוצה שגובשה תחילה על-ידי שר החקלאות לשעבר, שלום שמחון, אשר החליט למשוך את ידיו ממנה לאור התנגדות עובדי רשת מגה.

בקבוצה נכללות רשת ויקטורי הרוכשת 15 סניפים, רשת מחסני השוק הרוכשת 11 סניפים, רשת נתיב החסד הרוכשת 8 סניפים, חברת רזיט הרוכשת 6 סניפים, רשת יוחננוף הרוכשת 4 סניפים ועוד.