חוק הפופקורן במקומות הבילוי: אושרה סגירת הפירצה בחוק

מקומות בילוי חמקו מהחוק להגנת הצרכן בתירוץ כי את המזנונים במקום מפעילים זכיינים ■ ועדת הכלכלה אישרה כי גם זכיינים במקומות בילוי יחויבו לאפשר לצרכנים להביא אוכל ושתייה מהבית

פופקורן / צילום: תמר מצפי
פופקורן / צילום: תמר מצפי

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון את חוק הגנת הצרכן, שיזמו ח"כ טלי פלוסקוב וחברי כנסת נוספים במטרה לסגור את הפירצה בחוק. נזכיר כי החוק מתיר לצרכנים להכניס מזון ושתייה לבתי הקולנוע ולמקומות בילוי בהם נמכרים מוצרים דומים.

ח"כ פלוסקוב הסבירה כי משפחה עם 3 ילדים שהולכת לקולנוע מוציאה עוד 200 שקל עבור פופקורן ושתייה. לדבריה, בעבר החוק כבר קבע כי הלקוחות יוכלו להביא מהבית מזון ושתייה כדי שיוכלו לחסוך בהוצאה הזו, אלא שבכניסה היו אוסרים להכניס את האוכל באמתלה לפיה אם העסק שייך לזכיין, אז הוא יכול היה להתנער מהחוק ולאסור על הכנסת מזון. "עכשיו אנחנו סוגרים את הפירצה הזו", אמרה פלוסקוב.

לדבריה, אותו זכיין שיבין שאנשים יכולים להביא את המוצרים מהבית, ישקול פעמיים בבואו לקבוע מחיר מופקע - מה שיוביל להורדת מחירים.

בא-כוח התאחדות ענף הקולנוע בישראל, עו"ד שאול שרצר, אמר בדיון: "בואו נשים דברים על השולחן, אתם מתכוונים לא לפופקורן ולא בבתי קולנוע, אתם מתכוונים לאולמות ספורט ולזכיינים בהופעות. לא אנחנו נקטנו בשיטת הזכיינות, ואנחנו מזמינים את כולם להכין פופקורן בבית ולבוא איתו לקולנוע. אבל בתי הקולנוע נמצאים בקניונים, ואני לא רוצה שייכנסו עם מוצרים אחרים כמו סירי שווארמה שנמכרים בקניון, כי זה הורס את הציוד. לכן אנחנו מבקשים לאפשר להכניס פופקורן לקולנוע או מזון שנמכר במזנון הקולנוע".