רשתות בתי המלון מסתערות על העיר העתיקה ביפו

אחרי מחירי הדיור שגואים, שוק הפשפשים שפורח והחנויות שמשגשגות, הגיע תורם של מלונות הבוטיק ושל רשתות בתי המלון הגדולות לגלות שיפו ממש קרובה לתל-אביב ■ G בעקבות הפריחה התיירותית של יפו

יפו / צילום: תמר מצפי
יפו / צילום: תמר מצפי

כשרמי רחמים ראה את האוהלים צובאים על שדרות רוטשילד בקיץ 2011 הוא הבין שהחשש שלו קיבל חותמת רשמית: הביקוש לדירות גדולות פוחת והולך, וכך גם ל-12 הדירות בנות ה-100 מטרים רבועים כל אחת, בבניין שבבעלותו ברחוב מרגוזה ביפו - בניין שאותו הקים לפני 16 שנה על מגרש שבו הפעיל קודם לכן עסק למכירת חומרי בניין.

רחמים פנה לעיריית תל-אביב-יפו בבקשה לקבל אישור לחלק את הדירות ליחידות קטנות יותר של כ-50 מטרים רבועים, בניסיון להפוך אותן לאטרקטיביות יותר לשכירות. בעירייה השיבו בשלילה, אך ציינו כי ניתן לשנות את תמהיל היחידות במבנה באמצעות הסבתו למלון.

רחמים הרים גבה, כי מה לו ולעסקי המלונאות? אך בהמשך בחן את התשואה הפוטנציאלית מהמהלך, וביולי האחרון הושלמה הסבת הבניין למלון בוטיק בן 35 חדרים העונה לשם מרגוזה.

"מרגע שהמלון נפתח, הביקוש לחדרים בו גבוה גם מצד תיירים שתופסים שני-שלישים מהתפוסה, וגם מצד ישראלים שתופסים את השליש שנותר", אומר אבי אגאג'ני, מנכ"ל חברת הניהול א.א הוטלס, שמנהל עבור רחמים את המלון. "אי-אפשר היה להתעלם מהעובדה שבתל-אביב נפתחו הרבה מלונות בוטיק, בעוד שביפו לא היה היצע למרות הביקוש הגדול".

השקת מרגוזה הגיעה חודשים ספורים לאחר פתיחת "מרקט האוס" על-ידי רשת מלונות אטלס, בסמוך לשוק הפשפשים - מלון בן 44 חדרים המסמן את כניסת מלונות הבוטיק ליפו.

"הרשת התחילה לחזר אחרי המבנה עוד ב-2006, ונחשבנו אז למשוגעים", מספר מנכ"ל המלון, אבי כהן. "מדובר בבניין בן 180 שנה, שהיה שייך לכנסייה האורתודוכסית היוונית, ובהמשך שימש כמטה ראשי של השב"כ. בעלי רשת אטלס זיהו פוטנציאל ביפו, ובמיוחד באזור בשוק, שאפילו תל-אביבים מוצאים אותו כמקום מיוחד להגיע אליו. התחלנו בשיפוצים ב-2012, ופתחנו את המלון באוקטובר 2014.

"ביום הפתיחה העלינו אתר לאוויר, נכנסה הזמנה אחת אונליין, הזמנה נוספת דרך לקוחה עסקית ששלחה חבר, והזמנה נוספת של תייר שעבר ברחוב ושאל אם יש חדר. כיום, לא תשמעי עברית במלון באמצע השבוע - כולם תיירים מאירופה ומארצות-הברית. בסופי שבוע, לעומת זאת, הרבה ישראלים מגיעים, ואפילו היו זוגות מיפו שמתגוררים כמה דקות הליכה מהמלון".

 

לצד מלונות הבוטיק, עד סוף השנה צפויים להיפתח גם שני מלונות יוקרה של שתי רשתות גדולות: מלון של רשת אורכידאה על חורבות תחנת המשטרה (הקישלה שבו הוחזק אייכמן עד להעברתו לכלא רמלה, שם נתלה) שפעלה בצדה המערבי של כיכר השעון.

לדברי אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת ג'ורדאש ישראל שבבעלות האחים נקש, שעומדת מאחורי המיזם, המלון, שיכלול 130 חדרים, ייפתח עד סוף השנה, תחת המותג האמריקאי היוקרתי setay שמגיע לראשונה לישראל. "הבנייה מתבצעת תחת מגבלות של שימור מחמיר במבנה לשימור ובתוספת אגפים חדשים. המלון ממוקם במרחק הליכה מהים, משוק הפשפשים וגם מתל-אביב. אנחנו רואים את תל-אביב ואת יפו כעיר אחת".

בשלבי תכנון
 בשלבי תכנון