מנכ"לית מרכז הירידים מירית בכר הודיעה על התפטרותה

עיריית תל-אביב-יפו: "גב' מירית בכר הודיעה על רצונה לסיים את תפקידה כמנכ"ל מרכז הירידים לאחר כארבע שנים. העירייה והעומד בראשה מודים לה על האופן שבו הובילה את מרכז הירידים ומאחלים לה הצלחה"

עיריית תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי
עיריית תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי

מנכ"לית מרכז הירידים, מירית בכר, הודיעה אתמול (ג') לראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, ולהנהלת העירייה, על כוונתה להתפטר מהתפקיד. ל"גלובס" נודע כי קיימת מערכת יחסים קשה בין בכר לבין מבקרת העירייה, עו"ד חיה הורוביץ. 

הנהלת עיריית תל-אביב קיבלה לפני כחודשיים את טיוטת הדוח שהכינה המבקרת הורוביץ על מרכז הירידים ותפקודה של בכר. הדוח, שבו נטען לממצאים לא תקינים לגבי אופן ניהול מרכז הירידים, יועבר בשבוע הבא לחולדאי ולוועדת הביקורת של העירייה. ל"גלובס" נודע כי לטענת בכר ממצאים שונים בדוח אינם נכונים ואינם מקובלים עליה והם בבחינת ביקורת בלתי מוצדקת, אולם המבקרת הורוביץ עומדת על דעתה בעניין הממצאים והמסקנות.

המבקרת הורוביץ הודיעה לאחרונה לבכר כי בדעתה לפתוח בבדיקה של פרויקט הקמת ביתן 2 במרכז הירידים, שהוא הביתן הגדול והחשוב ביותר במתחם. הפרויקט נבנה על ידי חברת אורתם סהר, ונפתח באירוע מפואר בינואר 2015. בתחילת ינואר נערך דיון בדירקטוריון מרכז הירידים על שאלת האיחור של הקבלן אורתם סהר. תקופת הבנייה נקבעה לשנתיים, ומועד מסירת הביתן נקבע לסוף 2013. הפיצוי בגין כל יום איחור נקבע על כ-20 אלף שקל.

בין אורתם סהר לבין מרכז הירידים התגלעה מחלוקת על שאלת האיחור והפיצוי המגיע בגינו לחברה העירונית. משמעות האיחור, תלוי באופן החישוב ואם יוכח, עלול להגיע למיליוני שקלים. עד כה חברת מרכז הירידים לא הפעילה את סעיף הפיצוי המגיע בגין איחור מסירת הביתן, ולא הגישה תביעה משפטית נגד אורתם סהר בגין איחור.

חברת אורתם סהר מסרה בתגובה: "פרויקט הקמת ביתן מספר 2 במרכז הירידים הסתיים בדיוק ובהתאם ללוחות הזמנים המתוכננים ואף בפחות מכך, וזאת בהתאם לתוספות ולשינויים שהוכתבו במהלך הביצוע ע"י מזמין הפרויקט, וכן בגין אילוצי כוח עליון כמו מבצע 'צוק איתן' (חודשיים הפסקת עבודה וסגר על יהודה ושומרון), וכן בגין העלייה הבלתי צפויה של מי התהום שנוצרה כתוצאה מעליית האקוויפר - אקוויפר שעליו יושב הפרויקט על יסודותיו ומרתפיו. לעוסקים במלאכת הקמת הפרויקט המיוחד הזה מגיע ציון לשבח על קיצור לוחות זמנים ועמידה בכל מטרות מרכז הירידים, וזאת על אף כל האילוצים. כל ניסיון להציג את הצלחת הפרויקט באור אחר תעשה עוול לאמת האובייקטיבית ותחטא לאמת".

מירית בכר מסרה בתגובה: "עם השלמתו של פרויקט ביתן 2, לאחר תקופה של תשע שנים במרכז הירידים תל אביב, מתוכן ארבע שנים כמנכ"ל החברה, החלטתי להתפטר מתפקידי עקב תחושת מיצוי, רצון בשינוי ומגוון הצעות במגזר הפרטי הנבחנות בימים אלה. אני מותירה אחרי חברה מצוינת בעלת מחזור כספי של 91 מיליון שקל, מתנהלת בשקיפות מלאה ובכללי מינהל תקין לצד תוצאות עסקיות מרשימות המדברות בפני עצמן.

"אני מודה על כך שניתנה לי הזכות לנהל ולהוביל פרויקט בסדר גודל של 376 מיליון שקל עד לפתיחתו בינואר 2015 תוך שמירה קפדנית על תקציב הפרויקט וכספי החברה והציבור. הכנסות הביתן בפרק זמן קצר של כשמונה חודשי פעילות עומדות על כ-9 מיליון שקל ומהוות הישג מרשים למרכז הירידים. אני מודה למר רון חולדאי, דירקטוריון החברה, צוות ההנהלה ועובדי החברה המסורים ומאחלת לכולם הצלחה רבה בהמשך הדרך".

עיריית תל-אביב-יפו מסרה כי "גב' מירית בכר הודיעה אתמול לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה על רצונה לסיים את תפקידה כמנכ"ל מרכז הירידים לאחר כארבע שנים. העירייה והעומד בראשה מודים לגב' בכר על האופן שבו הובילה את מרכז הירידים בשנים האחרונות ומאחלים לה הצלחה בהמשך".