מומחים: צפו לתנודות מהותיות בדולר בשבוע הבא

יו"רית הפד תנאם ביום שלישי, וכעבור 3 ימים יפורסם דוח התעסוקה לחודש מרץ

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

מומחים בוול סטריט מצפים לתנודות גדולות בשער הדולר בשבוע הבא. הסיבה: שני אירועים מהותיים - נאומה של יו"רית הפד ג'נט ילן ופרסום נתוני התעסוקה לחודש מרץ.

בשבועיים האחרונים התבטאו מספר בכירים בפדרל ריזרב כמי שטוענים כי העלאת ריבית נוספת קרובה, ובכך הגבירו את ההערכות בשווקים שמא הפד יעלה אולי את הריבית כבר בפגישתו באפריל. זאת, לאחר שבפגישת הפד האחרונה בתחילת החודש נשמעו חברי הבנק המרכזי יוניים למדי ואותתו על 2 העלאות ריבית השנה במקום 4.

 

כעת, השווקים ממתינים לנאומה של ילן ביום שלישי. נכון להיום, החוזים העתידיים על קרנות הפד מאותתים על סיכוי נמוך מאוד להעלאת ריבית באפריל, אולם דוח תעסוקה חזק יכול בהחלט לשנות את התמונה ולהניע את הפד לפעול, מה גם שהתאוששות הנפט מקלה על הפד בהקשר זה ואם מחיר הנפט ימשיך להיסחר סביב 40 דולר לחבית, הסבירות להעלאת ריבית עשויה לגדול.

דוח התעסוקה לחודש מרץ יפורסם ביום שישי בעוד שבוע. אנליסטים מעריכים שכ-200 אלף משרות חדשות נוצרו החודש ושיעור האבטלה נותר על 4.9%. גם השכר צפוי לעלות ב-0.2%.

"אני חושב שזה הולך להיות שבוע טוב לדולר", אמר ל-CNBC אסטרטג השקעות ב- Amherst Pierpont Securities. "הרבה מאוד תלוי בנתוני השכר אבל באופן כללי אני חושב שהנתונים הכלכליים תומכים במדיניות הפד להמשיך לנרמל את הריבית".