בני הזוג נתניהו תובעים 279 א' ש' מיגאל סרנה על פוסט כביש 1

לפי התביעה, לאחרונה פרסם סרנה בפייסבוק שני פרסומים כוזבים כלפי הזוג נתניהו ■ "השנאה העזה שחש סרנה כלפי ראש הממשלה מעבירה אותו כנראה על דעתו, והיא שגורמת לפרסומיו הכוזבים והמרושעים"

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

נשיאים וראשי ממשלה בעולם המערבי מורגלים בכך שהתקשורת והציבור מותחים על התנהגותם ועל מעשיהם ביקורת יומיומית. על-פי רוב, אותם מנהיגים אינם מגיבים למבקריהם באופן אישי ואינם יוצאים איתם לעימותים גלויים. בין היתר, הם מכירים בכך שהביקורת על פעולותיהם - גם אם אינה מוצאת חן בעיניהם, או שהם אינם מסכימים לה - היא חשובה לדמוקרטיה.

לעתים נדירות קורה שמנהיג יוצא באופן חזיתי נגד עיתונאי שמתח עליו ביקורת. לעתים נדירות עוד יותר מגיש מנהיג תביעת לשון הרע נגד עיתונאי, בגין פרסומים שכתב אודותיו. כך קרה היום כשראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, הגישו היום (א') תביעת לשון הרע בסך 279 אלף שקל נגד העיתונאי יגאל סרנה בגין שני פרסומים שפרסם סרנה בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע להתנהגות הזוג נתניהו.

לפי התביעה, לאחרונה פרסם הנתבע שני פרסומים כוזבים כלפי הזוג נתניהו, ובגינם מוגשת התביעה. ב-20 במארס פרסם סרנה בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "תרדפו את שוברים שתיקה. הכו בשמאלים. חבטו באשכנזים. רוצצו תחקירנים. חסמו פיסבוק. סיתמו פיות. תעלימו את המציאות. אבל כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים, ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכול, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי, שלא נשמע שהכול עולה באש השיגעון. הכו בתופים".

בהמשך, טוען הזוג נתניהו, פרסם סרנה פרסום כוזב נוסף, שבו מופיעה תמונתו של ראש הממשלה כשהיא ערוכה ומסולפת באופן מבזה ביותר, ובה נצפה ראש הממשלה עומד כביכול בצידו של כביש, כשהוא חבוש ברדס, וידו מושטת לשם עצירת "טרמפ", בליווי המלל: "בבאב אל ואד, לצד כביש אחד, מחכה רודן זעיר בחושך לטרמפ. קחו אותו". 

"הנתבע הפר גם את חובתו האתית והמקצועית כעיתונאי, כאשר אף לא טרח לפנות לתובעים טרם שפרסם את הפרסומים האמורים, על-מנת לוודא את אמיתותם... הפרסומים האמורים מהווים אף עוולה חוקתית לפי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המעגן את זכותו של אדם לכבוד וקובע כי אין לפגוע בכבודו ולהעניק לכבוד את ההגנה הראויה לו. משמע, הזכות לכבוד קיבלה מעמד חוקתי, על חוקי, כזכות יסוד. זכות יסוד זו צריך שתהנה מעוצמת ההגנה הגבוהה ביותר", נטען בתביעה.

לדברי הזוג נתניהו, עוד קודם לפרסומים המדוברים ובשנים האחרונות, הם "נחשפו להכפשות רבות, פרסומי כזב ובעיקר הסתה מסוכנת מצד גורמים שונים. אחד מן הגורמים הללו, אשר מלבים את אש ההסתה כנגד התובעים, הוא סרנה".

לטענת ראש הממשלה ורעייתו, סרנה פרסם למשל בעמוד הפייסבוק שלו ב-7 במארס את הדברים הבאים: "יש חיים גם בזמן ביבי. אבל האוויר מורעל. הנפש קצה. המשאבים מדלדלים. אתה רואה גם בחדרי מיון, כמו הערב, את המאמץ ואת קוצר המשאבים. הכול נשאב מאיתנו, למעלה. לחבורת הביזה של החלאה. האיש שצמח כפטריית רעל משלולית הדם של רבין. קצנו בשקרן העלוב שביציו הקטנות כאפון בידי שרה. שייעלם כבר. די. גדשה הסאה". 

"כבר מהפרסום הנ"ל אנו למדים על השנאה העזה (פשוט כך!) שחש ומפגין הנתבע בפומבי כנגד ראש הממשלה, שמעבירה אותו כנראה על דעתו, והיא שגורמת לפרסומיו הכוזבים והמרושעים, שכל מטרתם כאמור לנסות לפגוע בראש הממשלה ואף ברעייתו", נטען בתביעה.