מסתמן: גוגל תשלם לאדלר-חומסקי מיליונים תמורת פינוי משרדיו בת"א

אדלר-חומסקי שוכר 4 קומות במגדל אלקטרה, שבו פועלת גם גוגל ישראל ■ בעבר שילמה גוגל למשרד הפרסום JWT כדי שיתפנה מהמגדל לטובתה

גוגל ישראל ממשיכה להתרחב: ל"גלובס" נודע כי החברה, שזה תקופה ארוכה מנסה לפתות משרדים במגדל אלקטרה בתל-אביב שבו היא פועלת לפנות לטובתה שטחים, נמצאת לקראת סיכום עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי, לפיו הוא יפנה את 4 הקומות שבהן הוא ממוקם. תמורת הפינוי צפויה גוגל לשלם לאדלר-חומסקי מיליוני שקלים.

אדלר-חומסקי חתמו ב-2009 על הסכם שכירות ל-4 קומות במגדל, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר. החוזה כלל את שכירת השטח ל-5 שנים ואופציה ל-5 שנים נוספות.

הכניסה של אדלר-חומסקי למגדל אלקטרה לא הייתה מקרית: שלא לייחוס דיברו אז גורמים בענף על הסכמה שקיימת בין שכירת המשרדים במגדל לבין קבלת תקציב הפרסום של קבוצת אלקטרה. עוד דובר אז על כך שהעסקה התבררה לטווח ארוך כלא משתלמת למשרד, שכן התשלום עבור השכירות נחשב גבוה, ואילו קבוצת אלקטרה לא הוציאה מבחינת פרסום את ההיקפים המצופים ממנה.

בסופו של דבר התגלע סכסוך בין הצדדים, ובאלקטרה ניסו להפסיק את ההתקשרות עם אדלר-חומסקי. באדלר-חומסקי החליטו לא לוותר ללא קרב, וכפי שנחשף בשעתו ב"גלובס", בדרכים דיפלומטיות ובאמצעיים משפטיים שהתייחסו בין היתר למשולש משרד-מגדל-תקציב, נסללה הדרך לאפשרות שהמשרד יחזור לטפל בתקציב, ואכן כך באמת קרה.

מאז חלו שינויים בבעלות על בניין אלקטרה. הקבוצה מכרה את החזקותיה בבניין לאחים נקש, מה שהפך אותם לבעלים המלאים של המגדל - 75% מהבעלות היא באמצעות חברת אמקור שבשליטתם ו-25% בבעלותם הפרטית.

גוגל נכנסה לבניין אלקטרה הרבה אחרי אדלר-חומסקי, במהלך 2012, ומאז מחפשת החברה עוד ועוד דרכים להתרחב. בהתחלה היא שכרה 6 קומות במגדל, אבל בהמשך היא שכרה קומות נוספות - בין היתר על חשבון המיקום של משרד הפרסום JWT ישראל, לו הציעה גוגל תמורת פינוי הצעה כספית נדיבה שהפכה עבורו את המעבר למשרדים חדשים למהלך משתלם ביותר. לגוגל לקח אחר-כך יותר משנה על-מנת לאייש מחדש את המשרדים שפינה משרד הפרסום.

משרד הפרסום אדלר-חומסקי ביצע בשנה האחרונה מהלך קיצוצים נרחב, שבמסגרתו פוטרו למעלה מ-100 עובדים. עם זאת, בענף מעריכים כי אם אדלר-חומסקי אכן יפנו את משרדיהם לטובת גוגל, לא גודל השטחים יהיה הסיבה לכך - שכן השטחים שהתפנו לאחר הקיצוצים הוקצו לקליטת משרד הפרסום בריקמן, שעבר לשם לאחר שאדלר-חומסקי הגדילו את אחזקותיהם בו. הסיבה העיקרית כאמור היא התמרוץ הכספי וההבנה כי מדובר בעסקה כלכלית משתלמת.