נחשף ב"גלובס": נחתמה מכירת זיכיון קרייזלר לקבוצת סמל"ת

ישראל היא אחת המדינות האחרונות שבהן טרם אוחדה פעילות היבוא וההפצה של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג'

קבוצת מכשירי תנועה וקבוצת סמל"ת חתמו היום (ב') על הסכם להעברת זיכיון היבוא של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג' בישראל ממכשירי תנועה לקבוצת סמל"ת, שמייבאת את מותגי פיאט ואת איווקו.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", ההסכם כבר נוסח לפני מספר שבועות ונחתם כעת פורמלית. על פי הודעת החברות "העברת הפעילות נעשתה לבקשתה של קבוצת פיאט-קרייזלר FCA, בהתאם לאסטרטגיה שלה לאיחוד פעילות מותגיה השונים בכל מדינה".

למעשה, ישראל היא אחת המדינות האחרונות שבהן טרם אוחדה פעילות היבוא וההפצה של המותגים. החברות מסרו כי בהסכם "הובטחו שמירה על מעמדם של המותגים בשוק הישראלי, הובטחו זכויותיהם של הלקוחות באופן שיבטיח המשך קבלת שירות, אחריות יצרן וקיומן של התחייבויות שונות".

העסקה כפופה לאישורים סטטוטוריים שונים ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים וגורמים נוספים. הסכום הסופי של העסקה טרם נקבע, והוא משוער לעמוד על בין 100-130 מיליון שקל. העסקה צפויה להתממש בתוך מספר חודשים. בענף מציינים כי סכום העסקה נחשב נמוך יחסית וכי העסקה האחרונה להעברת זיכיון, בעת מכירת ב.מ.וו מחברת קמור לחברת דלק רכב, בוצעה לפי הערכת שווי של כ-240 מיליון שקל לב.מ.וו. קרייזלר מכרה בשנה החולפת קרוב ל-1,000 כלי רכב והיא צפויה להשלים את מערך הדגמים הקיים של סמל"ת עם רכבי פרימיום ושטח. בנוסף היא תאפשר ככל הנראה לייבא דגמים נוספים שמשותפים לפיאט וקרייזלר, שעד כה לא יובאו לישראל.