ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניות הגז תיקנו; אופקו נפלה

עליות בבורסות אירופה; ירידות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ מניות הגז נפלו אתמול בחדות לאחר החלטת בג"ץ לפסול את סעיף היציבות במתווה הגז ■ היום: הכרעת ה-FDA בתרופת הדגל של אופקו

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ג') בירידות שערים על רקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. כעת מתנהל המסחר בבורסות אירופה בעליות שערים, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על ירידות בניו-יורק.

 

בורסות אירופה חוזרות היום לפעילות לאחר חופשת חג הפסחא, ובשווקים כולם ממתינים לאירועים משמעותיים השבוע: נאומה של נגידת הפד ילן היום, בו היא צפויה להתייחס לתחזיות כלכליות ומדיניות מוניטרית, ודוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שיתפרסם ביום ו'.

בנק ישראל פרסם אתמול את החלטת הריבית לחודש אפריל, והחליט להותיר אותה על כנה ברמה של 0.1%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. בין הגורמים שהובילו את הבנק להחלטה ניתן לציין את כוונתו להחזיר את האינפלציה ליעד שהוא קבע בטווח של 1%-3%, החשש מפני המשך עליית מחירי הדיור והסביבה המאקרו כלכלית בעולם.

במקביל, חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה תחזית, לפיה היא צופה כי קצב הצמיחה יעמוד על 2.8% ב-2016, בעוד הריבית צפויה להישאר ברמה של 0.1% ב-12 החודשים הקרובים ותעלה רק במחצית השנייה של 2017. [לסיפור המלא]

מניות הגז - אבנר יהש , דלק קידוחים  ורציו  - תיקנו היום תוך שריכזו עניין רב לאחר שנפלו אתמול בחדות על רקע החלטת בג"ץ לפסול את סעיף היציבות במתווה הגז.

 

ה- FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, צפוי להכריע היום אם לאשר לשווק את תרופת הדגל של אופקו . השוק צופה כי התרופה תאושר, ובהתאם עלתה לאחרונה המניה בחדות, כך שתשובה שלילית או דחייה בתשובה, ייחשבו להפתעות לרעה. 

קמהדע  הוסיפה להיסחר כשברקע הודעתה אתמול כי הגישה ל-EMEA, רשות המזון וה תרופות האירופית, את הבקשה לאישור לשיווק של תרופת הדגל שלה לשוק האירופי, תרופה לנפחת תורשתית הניתנת באינהלציה. הגשת המוצר לאישור התבצעה למרות שניסוי שלב II/III שנערך במוצר לא השיג את יעדו העיקרי (זמן מטיפול עד התקף בינוני או חזק).

בהתאם לאזהרת הרווח החריפה שפרסמה בתחילת החודש, אפריקה  דיווחה הבוקר על הפסד נקי של 1.752 מיליארד שקל ב-2015 והפסד של 1.576 מיליארד שקל ברבעון הרביעי בלבד.

ירידות שערים חדות נרשמו במניות קבוצת עזריאלי קבוצה  לאחר שבעלת השליטה בחברה מכרה חבילת מניות שבבעלותה כדי להגדיל את חלקו של הציבור בחברה לקראת עידכון המדדים הקרוב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]