אלון מאסק, בעלי טסלה, ביקר במטה מובילאיי בישראל

הביקור נערך לפני מספר שבועות בחשאיות וכלל הדגמה של פריצות הדרך במערכת הנהיגה האוטונומית אותה מפתחת מובילאיי עבור טסלה ■ גם ג'נרל מוטורס החלה לגייס בישראל כוח אדם להרחבת מרכז המו"פ

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

זירת הרכב האוטונומי ממשיכה לרתוח וטכנולוגיות ישראליות נמצאות בחזית. ל"גלובס" נודע כי לפני מספר שבועות ביקר בישראל בחשאי המיליארדר אלון מאסק, הבעלים של חברת הרכב החשמלי טסלה ושל מיזמים בתחום האנרגיה והחלל. מאסק הגיע בטיסה פרטית לביקור בחברת "מובילאיי", שמפתחת עבור טסלה רכיבי מפתח במערכת הנהיגה האוטונומית "AUTOPILOT", אותה מתכוונת החברה להשיק בשנים הקרובות.

בענף הרכב מעריכים כי מטרת הביקור הייתה לצפות בהדגמה בזמן אמת של כמה מפריצות הדרך בתחום, שהושגו לאחרונה במובילאיי ומיושמות על רכבי ניסוי מטיפוס "טסלה S". שני כלי רכב כאלה כבר נמצאים בישראל מזה זמן ומשמשים לצורך הפיתוח.

 

המערכת שפיתחה מובילאיי עבור טסלה, היא ראשונה מסוגה בעולם והיא ממזגת מספר טכנולוגיות מתקדמות, שמאפשרות לרכב לזהות את סביבתו, להתחמק ממכשולים ולנוע למעשה ללא התערבות נהג. ביניה I טכנולוגיה המכונה DNN (רשת עצבית דיגיטלית), שמאפשרת לצ'יפ המערכת "ללמוד" תוך כדי איסוף נתונים בתנועה ואפילו לזהות סוגים שונים של אספלט ומשטחי כביש; טכנולוגיית "free-space", שמאפשרת לצ'יפ של רכב האוטונומי לזהות שטחים ללא אובייקטים מוגדרים דוגמת שולי כביש, מדרכות וכדומה ולהימנע מלהתנגש בהם או לחצות אותם; "מערכת תכנון נתיב הוליסטית", שמאפשרת לרכב לבחור בנתיב הנכון - על כביש פנוי למשל - גם כאשר אין בסביבה "רמזים" חזותיים ברורים; ומערכת זיהוי תמרורים עם יכולת לזהות למעלה מ-1,000 תמרורים וסימוני דרכים ברחבי העולם.

ככל הידוע, המערכת של מובילאיי, שבה תצויד טסלה S החשמלית ודגמים אחרים של החברה, תהיה מודולארית, כאשר חלק מהביצועים, שמובנים בה, יהיו "רדומים" בשלב הראשון וייכנסו לפעולה בעתיד כאשר יוסרו מחסומי רגולציה מהרכב האוטונומי. בחברת מובילאיי סירבו להגיב על הידיעה.

יצוין כי לאחרונה החלה גם ג'נרל מוטורס לגייס בישראל כוח אדם לצורך הרחבת מרכז המחקר והפיתוח המתקדם שלה בהרצליה. בין השאר מתכוונת החברה לפתח בארץ רכיבי מפתח של מערכת הנהיגה האוטונומית העתידית שלה.