אשטרום רוכשת זכויות במתחם דן בבני ברק בכ-100 מיליון ש'

אשטרום נכסים דיווחה כי רכשה 50% ממתחם מוסך דן בבני ברק ■ לאחר הרכישה יקימו אשטרום נכסים וחברת דן שותפות, במסגרתה ימומשו הזכויות בקרקע ■ מדובר במגרש המשתרע על פני 15.5 דונם

למרות האזהרות על הצפה אפשרית בשטחי מסחר ומשרדים, יש מי שעדיין מקדם פרויקטים שכאלו בקנה מידה לא קטן. כך, קבוצת אשטרום וחברת דן יקימו במשותף פרויקט ענק למשרדים ומסחר במקום חניון האוטובוסים של דן בבני ברק. אשטרום נכסים  דיווחה היום (ג') כי חתמה על הסכם הרכישה מול 'דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ'. על פי ההסכם, תרכוש אשטרום נכסים 50% ממתחם מוסך דן בבני ברק וזאת בעבור כ-100 מיליון שקל. לאחר הרכישה יקימו אשטרום נכסים וחברת דן שותפות, במסגרתה ימומשו הזכויות בקרקע. מדובר במגרש המשתרע על פני 15.5 דונם.

במתחם, הממוקם בצומת הרחובות בן גוריון וששת הימים, קיימות זכויות בנייה למשרדים ומסחר בהיקף של כ-100 אלף מ"ר. החברות מתכננות להקים, בשלב הראשון, מגדל משרדים בהיקף של כ-40 אלף מ"ר ובשלב מאוחר יותר להקים מגדל דומה נוסף. על פי התוכנית של שתי החברות המגדל יהיו שטחי מסחר, משרדים וחניונים עיליים ותת קרקעיים. עוד על פי תכנון החברות, בכוונתן להגיש בהמשך הדרך בקשה לתוספת זכויות על מנת להקים מגדל שלישי. בדיווח של החברה לבורסה מצויין עוד כי להערכת אשטרום נכסים היקף ההשקעה בפרויקט כולו עתיד לעמוד על כ-325 מיליון שקל. עוד על פי הדיווח, חברת דן תהיה זו שתישא בהוצאת היטל ההשבחה ומס השבח כאשר אשטרום תשלם את מס הרכישה.

אופיר קרני, סמנכ"ל הכספים של "דן" אמר היום: "חתימת העסקה מהווה נדבך נוסף בחיזוק היציבות הפיננסית של החברה ולהרחבת מגוון מקורות הפעילות וההכנסה של החברה".

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים אמר: "לאור הצלחתנו במגדל VTOWER והיכרותנו את אזור העסקים של בני ברק (ה-BBC), אנו מאמינים כי קיים באזור פוטנציאל רב ואין לי ספק שהפרויקט במתחם המוסך, ושיתוף הפעולה שלנו עם חברת דן, יזכו להצלחה דומה לזו שהיתה לנו עד היום".

אשטרום נכסים יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין צחי נרקיס ואילן קרמר ממשרד מ.פירון ושות'. דן יוצגה בידי שלומי כהן וליאור רלוי ממשרד גורניצקי.