המשקיע שהתעניין ברכישת אור סיטי – פעיל ליכוד מוכר

(עדכון) - הבוקר נחשף ב"גלובס" כי איש עסקים אלמוני בשם משה שחר מתעניין כביכול ברכישת אור סיטי נדל"ן ■ בהמשך הוא משך את הצעתו ■ כעת מתברר כי מדובר למעשה במשה סבח, איש עסקים אשקלוני ופעיל מוכר בשורות הליכוד

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

הבוקר (ג') דיווחנו על הצעה תמוהה שנשלחה לנאמן חברת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, מצדו של מתעניין אלמוני כביכול ברכישת החברה של ענבל אור, שהציג את עצמו בשם משה שחר. ל"גלובס" נודע כי האדם שזיהה את עצמו כמשה שחר (בין היתר במסמכים בכתב) הוא משה סבח. סבח אינו בדיוק אלמוני - מדובר באיש עסקים אשקלוני שנחשב גם פעיל פוליטי מוכר בשורות הליכוד.

שמו של סבח עלה בתיק פירוק גדול קודם - זה של קבוצת אי.די.בי. בתקופה שסביב הסדר הנושים של אי.די.בי אחזקות, הגיש סבח בקשה לרכוש את החברה והציג הצעה לרכישת החברה כלשהי, שגרמה להרמת גבה, ושהשופט איתן אורנשטיין דחה לאחר שמצא אותה לא רצינית.

כששאלנו את סבח מדוע השתמש בשם "משה שחר", הוא השיב: "מכירים אותי כסבח וכשחר - 'סבח' בערבית זה בוקר, ובוקר זה שחר - אז זה אותו הדבר. אין הבדל".

לטענת סבח, הוא עומד מאחורי "קבוצת משקיעים זרים, אנשים פרטיים שאין להם שום עסק בישראל. אנחנו אנשים שאוהבים לנהל את העניינים שלנו בדיסקרטיות ובצניעות".

50 מיליון שקל "על הקרח"

כאמור, הבוקר חשפנו ב"גלובס" את סיפור ההצעה המפתיעה של איש העסקים האלמוני "משה שחר", שהתעניין כביכול ברכישת אור סיטי נדל"ן ואפילו היה מוכן כביכול ("כביכול" גדול) להפקיד 50 מיליון שקל בנאמנות, בין היתר כדי למנוע את חשיפת דוח הנאמן בפני הציבור.

שחר המסתורי שלח אתמול (ב') מכתב לנאמן על דף פירמה של חברה בשם Shilet LTD, שכתובתה לפי אותו מכתב בלונדון. לצד הכתובת הזרה הופיע מספר הטלפון של אותו שחר - מספר טלפון נייד ישראלי.

במכתב פירט שחר את הצעתו, לפיה עורך הדין של החברה בלונדון ימסור מכתב שלפיו הוא מחזיק בנאמנות ערבות בנקאית בסך 50 מיליון שקל לפקודת הנאמן, עו"ד איתן ארז, וזאת בתנאים הבאים: תקופת הקפאת ההליכים תהיה בת 90 יום, במהלכה תערוך חברתו בדיקת נאותות; במהלך התקופה לא ייעשו פעולות בחברה, וגם - בתנאי שדוח הנאמן, שהשופט אורנשטיין הורה לעו"ד ארז להגיש ביום חמישי הקרוב - יוגש לעיונו של בית המשפט ולעיניו בלבד. כלומר, ההצעה התיימרה למנוע את פרסום דוח הנאמן ברבים.

ניסיון לברר מה משמעות הערבות שבמרכז ההצעה - כלומר - באילו תנאים תחולט, העלה כי אין תנאים כאלה - משום שהערבות פשוט לא תחולט, כך לפחות לפי תנאי ההצעה שנמסרו. במילים אחרות - הערבות חסרת כל ערך.

פנינו הבוקר לאיש העסקים משה שחר (כך עוד סברנו שקוראים לו אז) - וזה מסר בתחילה כי הוא אינו רוצה לדבר "עד שהעסקה לא תבשיל".

עוד נודע ל"גלובס" כי משרד הנאמן ארז פנה לאותו "שחר", וזה סירב למסור פרטים מזהים אודותיו, כמו מספר תעודת זהות או מספר תאגיד של חברתו. במשרד הנאמן לא התייחסו ברצינות יתרה להצעה, כפי שאף עלה מתגובה שהוגשה על-ידי הנאמן לבית המשפט מאוחר יותר.

כשעה לאחר חשיפת הסיפור המוזר באתר "גלובס", פנה שחר (סבח) ל"גלובס" ומסר כי הודיע לנאמן ארז כי הוא מושך את הצעתו לרכישת אור סיטי נדל"ן. "התכוונתי להציע הצעה רצינית, אבל ענבל אור התנהגה בצורה לא רצינית. עכשיו אני רואה שההצעה שלי הודלפה לתקשורת, ולכן החלטתי לרדת מהעניין", מסר.

בשיחה עם סבח הערב הוא הסביר כי ההצעה ששלח לנאמן היא בסך-הכול "שאילתא, שאולי לא נוסחה בצורה מוצלחת מבחינה משפטית, ולכן הובנה לא נכון".

כששאלנו אותו מיהו עורך הדין הלונדוני המוזכר במכתב לנאמן ארז, מסר שחר (סבח): "אין עורך דין בלונדון - עורכי הדין שלנו בכלל בהונג-קונג".

אז מה יצא מכל המסע הזה על פני חצי גלובוס? מצאנו את עצמנו עם עסקן אשקלוני שלו אי-אלו קשרים במפלגת השלטון שלנו, כאן בישראל. פרטים נוספים יפורסמו מחר (ד').