אפקט ילן נמשך - וול סטריט סגרה בעליות: "התיאבון לסיכון גדל"

יו"רית הפדרל ריזרב ילן רמזה אתמול כי תאט את קצב העלאות הריבית ■ סקר ADP למארס הצביע על תוספת של 200 אלף משרות חדשות ■ הנפט סגר ללא שינוי ברמה של 38.28 דולר לחבית

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בעליות שערים של כ-0.5% רמה שנשמרה עד סגירת המסחר ווזאת יום אחרי דבריה של יו"רית הפד ג'נט ילן שועדדו את המשקיעים (על כך בהמשך). גם בבורסות אירופה נרשמו עליות חדות, ובבורסות אסיה הבורסות עלו למעט יפן שנחלשה על רקע התחזקות הין מול הדולר. וול סטריט סגרה אמש בעליות של עד 1%. נכון לסגירה אתמול, מדדי וול סטריט בדרך לעלייה חודשית של עד 6% במארס. 

 

יו"רית הפדרל ריזרב ילן רמזה אתמול בשורה התחתונה, כי הבנק המרכזי יאט את קצב העלאות הריבית השנה, וזאת על רקע אי-ודאות לגבי העלייה בקצב האינפלציה והסיכונים הכלכליים בעולם שמשפיעים על המדיניות המוניטרית של הפד. הסיכונים המרכזיים לכלכלת ארה"ב והצמיחה בה - סין כמובן, המצב הכלכלי בגוש האירו.

 

"שוק המניות מרוויח מנאום ילן - האווירה היא שהפד הצית ראלי אתמול וכפי הנראה גם היום והתיאבון לסיכונים גדל", אמר ווטר סטורקנבום (Wouter Sturkenboom) מ-Russell Investments. "השוק אוהב הצהרות יוניות של קובעי המדיניות, גם אם לא בדיוק ברור על מה הן מסתמכות".

יחד עם זאת, לדברי האסטרטג, עונת הדוחות הבאה שתתחיל ב-11 באפריל עם אלקואה כמיטב המסורת, תעיב על האווירה החיובית, כשאנליסטים מודאגים מדיווחי החברות שיבואו בסביבה של צמיחה כלכלית נמוכה.

בזירת המאקרו פורסם היום סקר ADP לתוספת המשרות במגזר הפרטי בארה"ב בחודש מארס, אשר הצביע על הוספה של 200 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות להוספה של 205 אלף.

ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה למארס והוא צפוי להצביע על תוספת של 206 אלף משרות לאחר תוספת 242 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.9%. 

מחירי הנפט  סגרו ללא שינוי לאחר שבמהלך המסחר התקרבו לרמת ה-40 דולר לחבית. מניות האנרגיה הגיבו בחיוב - נציין את אקסון מובייל , שברון , צ'ספיק  ועוד.

בואינג  דיווחה על פיטורי 4,500 עובדים עד חודש יוני במטרה לקצץ בהוצאות. 

וולס פארגו דיווחה כי וורן באפט הגדיל אחזקותיו בבנק.

אפל נסחרה על רקע שת"פ עם ליגת הבייסבול בארה"ב שבו היא תספק לכל הקבוצות אייפד פרו לשיפור ניהול נתוני המשחק והסטטיסטיקות בזמן אמת.

רשת המזון המהיר סוניק קורפ  דיווחה על עלייה ברווחים והעלתה את תחזית לרבעון הנוכחי.  

יצרנית הרהיטים Restoration Hardware Holdings, (סימול RH) חתכה את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי.