תנובה יוצאת בשינוי ארגוני מקיף הכולל פיטורי 3 מנהלים בכירים

השינויים מגיעים אחרי שחיקה בביצועים וחודשיים בלבד לאחר החלפת המנכ"ל ■ בין השינויים: מעבר מ-3 תשלובות ל-7 יחידות הכפופות למנכ"ל, איחוד היחידות הלוגיסטיות והקמת יחידה בינלאומית

כחודשיים לאחר שנכנס לתפקידו, מנכ"ל קבוצת תנובה, אייל מליס, מודיע על שינויים ארגוניים מקיפים במבנה קבוצת המזון הגדולה בישראל. השינויים, שקיבלו את אישורה של ברייט פוד, בעלת השליטה בתנובה, מגיעים אחרי שחיקה בביצועים הכספיים של החברה.

במסגרת מבנה הפעילות החדש יסיימו חלק מהמנהלים בקבוצה את תפקידם, ויפוטרו עובדים, בתיאום עם ועד העובדים בראשות אחיאב שמחי.

לדברי מליס, "מבנה הפעילות החדש יאפשר לנו להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו, תוך חיפוש מתמיד אחרי מנועי צמיחה חדשים בישראל ובעולם. מדובר בצעדים משמעותיים במטרה להבטיח שתנובה תהיה חברה יעילה, זריזה ורלוונטית. אני בטוח שהיסודות שאנו יוצקים היום ישיאו ערך כבר בטווח הקצר".

מעבר לניהול מטריציוני

המבנה החדש מבטל את 3 התשלובות של הקבוצה: תשלובת החלב, שמליס עמד בראשה לפני שקיבל את תפקידו הנוכחי; תשלובת המותגים, שאלי בן-לולו עמד בראשה; ותשלובת הסחורות, שבראשה עמד ארז וולף. תחת זאת תעבור תנובה למבנה מטריציוני שיכלול 7 חטיבות, שכולן יוכפפו ישירות למליס.

ליבת הפעילות של תנובה בשוק המקומי תתמקד בחטיבת החלב ובחטיבת המזון. ענת גרוס-שון, שכיהנה ב-8 השנים האחרונות כסמנ"כלית השיווק בתשלובת החלב והייתה יד-ימינו של מליס, מונתה למנכ"לית החטיבה. גרוס-שון זוכה להערכה מקצועית רבה בתנובה והופכת לאישה בעלת התפקיד הבכיר ביותר בקבוצה.

פעילות תשלובת המותגים ופעילות תשלובת הסחורות יאוחדו בחטיבת המזון, ובן-לולו מונה למנכ"ל החטיבה. גרוס-שון ובן-לולו קודמו, ואילו וולף מסיים את תפקידו בתנובה.

שינוי נוסף הוא בהפרדת מפעלי החלב של הקבוצה לחטיבת תפעול חלב, שאותה ינהל דני פרץ. פרץ שימש בשנים האחרונות כמנהל מחלבת תל-יוסף, שבה מייצרים את הגבינות הקשות של תנובה. יפתח בלוך, ששימש עד כה כמנהל חטיבת התפעול בתשלובת החלב, יסיים את תפקידו.

בעבר פעלו בתנובה שתי חטיבות לוגיסטיקה: חטיבה לתשלובת החלב, שבראשה עמד מיכה כהן; וחטיבה לתשלובות המותגים והסחורות, שבראשה עמד יניב קמחי. פעילות שתי חטיבות אלה אוחדה לחטיבה אחת בשם "שרשרת אספקה קונצרנית", שאותה ינהל קמחי. כהן מסיים את תפקידו. לדברי החברה, מטרת האיחוד היא לייצר תהליכי אופטימיזציה בראייה קונצרנית, לתת שירות לקווי העסקים ולאפשר ליחידות לעבוד בסנכרון מלא.

מי שעוד זוכה לקידום הוא גיא פרופר, שכיהן עד כה כסמנכ"ל פיתוח עסקי של הקבוצה, ומעתה ישמש גם כמנהל החטיבה הבינלאומית. נראה כי ביצירת תפקיד זה תנובה מאותתת על כוונתה להתרחב בשוק הבינלאומי - דבר המוגדר כאחד היעדים המרכזיים של הקבוצה לשנים הקרובות וכמנוע צמיחה משמעותי.

בהקשר זה אמר מליס כי "אין ספק שרכישת תנובה על-ידי תאגיד המזון ברייט פוד צפויה לפתוח בפני החברה הזדמנויות בשווקים בינלאומיים. ברייטפוד מבצעת בשנים האחרונות רכישות משמעותיות בחו"ל, והיא רואה בתנובה זרוע חשובה במימוש אסטרטגיה זו".

בנוסף, תנובה מקימה יחידת חדשנות, שתפקידה יהיה לפתוח את תנובה ליוזמות חדשניות מחוץ לארגון, כמו גם להטמיע תהליכי חדשנות לרוחב הארגון. בראש היחידה יעמוד יובל צעירי, בנוסף לתפקידו כסמנכ"ל מערכות מידע.

בהתייחס לפיטורים הצפויים בקבוצה אמר מליס כי "תנובה מנהלת דיונים על גיבוש תוכנית התייעלות מקיפה, בשיתוף יו"ר ועד העובדים. במסגרת זו ייבחנו מגוון פעילויות ביחידות החברה כמו גם במטות הקבוצה, על-מנת להתאים את תנובה לאתגרים הניצבים בפניה. כתוצאה משינוי שיטת העבודה אנו נאלצים להיפרד לצערי מעמיתים ומחברים ראויים, וזה כואב לי ברמה האישית. אני מבקש באופן אישי להודות לכל אחד מהמנהלים שאנו נפרדים ממנו היום".

 

תנובה
 תנובה