אייל מליס מונה למנכ"ל הקבוע של קבוצת תנובה

שימש בחודש האחרון כמ"מ המנכ"ל, לאחר שהמנכ"ל הקודם אריק שור סיים את תפקידו ■ מליס: "אני משוכנע שיחד עם עובדי תנובה הנפלאים נוביל את החברה לתנופה של פעילות במשק הישראלי ומחוצה לו"

אייל מליס / צילום: תמר מצפי
אייל מליס / צילום: תמר מצפי

פחות מחודש אחרי המינוי הזמני, אייל מליס מקבל מינוי קבוע כמנכ"ל קבוצת תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל.

מליס, בן 53, הצטרף לתנובה בשנת 2007 כשמונה לתפקיד מנכ"ל תשלובת החלב של הקבוצה, התפקיד השני בחשיבותו אחרי מנכ"ל הקבוצה. בשנת 2012 הוא מונה בנוסף לתפקיד משנה למנכ"ל הקבוצה.

קודם לכן כיהן מליס במשך 16 שנים, בשורה של תפקידי ניהול בחברת חוגלה-קימברלי בתחומי המכירות, השיווק, ניהול מפעלים, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה. ב-4 השנים האחרונות בחוגלה-קימברלי כיהן מליס כסמנכ"ל בחברה.

מליס, נשוי ואב לשלושה, הוא אלוף-משנה במילואים מחיל השריון ובעל תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן.

בתגובה למינוי אמר היום (ד') מליס: "אני מודה לחברי דירקטוריון תנובה על האמון שנתנו בי ועל תמיכתם במשימתנו המשותפת - להוביל את תנובה קדימה להישגים חדשים ומרשימים. אני משוכנע כי יחד עם עובדי תנובה הנפלאים נוכל לעמוד באתגרים הרבים העומדים לפנינו ולהוביל את החברה לתנופה של פעילות במשק הישראלי ומחוצה לו. תנובה הייתה ונשארה חוף המבטחים של מיליוני צרכנים ואלפי חקלאים ועובדים ישראליים, וביחד נמשיך לשרת את כולם באחריות ובמסירות".

מליס מחליף בתפקיד את אריק שור, שכיהן בכמנכ"ל הקבוצה ב-5 השנים האחרונות. חילופי הכיסאות בהנהלת הקונצרן מגיע שנה לאחר השלמת מכירת תנובה לידי קבוצת ברייט פוד הסינית, לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. 

מליס נכנס לתפקיד כשבפני תנובה אתגרים חדשים הנובעים מפתיחת השוק ליבוא גבינות צהובות ללא מכס, מהכבדת הרגולציה על החברה והכנסת מוצרי חלב נוספים שלה לפיקוח מחירים, מהגדלת מכסות ליבוא בשר טרי ללא מכס ועוד. כל אלה פגעו ברווחיות החברה.

נזכיר כי במאי 2014 חתמה ענקית המזון הסינית ברייטפוד על העסקה לרכישת החזקות קרן אייפקס בתנובה (56.1%), ובהמשך הצטרפה לעסקה גם השותפה של אייפקס בגרעין השליטה בחברה - מבטח שמיר (20.7%). לאחר משא-ומתן רווי שינויים וכיפופי ידיים, הושלמה העסקה השנה, וברייטפוד שילמה לשתי השותפות תשלום כולל בהיקף של כ-4.8 מיליארד שקל (כ-936 מיליון אירו). מאז מחזיקה ברייטפוד ב-76.8% ממניות תנובה, והיתרה (23.2%) נותרה בידי הקיבוצים והמושבים, שלא היו חלק מהעסקה.