מנכ"ל תנובה אריק שור מסיים תפקידו; אייל מליס - מ"מ המנכ"ל

תאגיד המזון הסיני ברייט פוד, המחזיק בתנובה, אינו מרוצה מהשחיקה בביצועיה הכספיים על רקע הרגולציה המתגברת ■ שור, שהנהיג את תנובה באחת התקופות הקשות בתולדותיה: "אני פונה לאתגרים חדשים"

אריק שור / צילום: תמר מצפי
אריק שור / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, יסיים בקרוב את תפקידו אחרי כ-7 שנים. הודעה ברוח זו צפוי לפרסם תאגיד המזון הסיני ברייט פוד, המחזיק בחברת תנובה.

שור החל את תפקידו בתנובה כמחליפו של ליעד כהן, והוא הנהיג את החברה באחת התקופות הקשות ביותר שלה - תחילה בחרם הקוטג' שפרץ בקיץ 2011 ולאחר מכן בהגברת הרגולציה על תנובה ואף בפתיחת חקירה פלילית של רשות ההגבלים העסקיים כנגד החברה על רקע הסתרת דוח מקינזי. 

בתקופתו של שור הכניסה המדינה לפיקוח מחירים את השמנת המתוקה והגבינה הלבנה, בטענה כי עבור מוצרים אלה גבו היצרנים מחירים מופרזים. הכנסת המוצרים לפיקוח מחירים פגעה בתנובה. 

תנובה נפגעה גם מההיתר שנתנה המדינה לייבא גבינות צהובות ללא מכס ומחזית שפתחה מולה שופרסל כשהשיקה מותג פרטי בחלב. 

כזכור, לפני כשנה נרכשה תנובה על-ידי קבוצת ברייט פוד הסינית. ברייט פוד, שמנהלת את תנובה רק מרחוק, עוקבת בחודשים האחרונים אחר המתרחש בחברה, וכפי הנראה אינה מרוצה מהשחיקה בביצועים הכספיים של תנובה על רקע הרגולציה המתגברת. 

אייל מליס (53), כיום מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, ישמש מעתה כממלא-מקום מנכ"ל תנובה. מליס הצטרף לתנובה לפני 8 שנים, וב-2012 מונה במקביל למשנה למנכ"ל החברה. לפני כן שימש כסמנכ"ל בחברת חוגלה קימברלי.

מליס, נשוי ואב לשלושה, הוא אלוף במשנה במילואים, בעל תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן.

אריק שור מסר הערב (ה'): "לאחר 7 שנים פוריות ומלאות בעשייה, החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל קבוצת תנובה. הודעתי על החלטתי יום לאחר שקיבלתי את פרס התעשיין הישראלי, שמהווה תעודת כבוד לא רק לי אלא לכלל עובדי ומנהלי תנובה, ולאחר מעבר מוצלח של השליטה לקבוצת ברייט פוד. אני פונה לאתגרים חדשים, וגאה בכך שאני משאיר אחריי חברה חזקה ומצליחה, עם עובדים ומנהלים מסורים שאני גאה בהם". 

אייל מליס מסר: "אני מודה לדירקטוריון תנובה על האמון שנתן בי, ומודע היטב לכובד האחריות שמוטל על כתפיי מול כלל בעלי העניין של החברה. כמו כן, אני מודה לאריק שור על שנים של עבודה משותפת, ועל תרומתו הרבה לקידום החברה. אני סמוך ובטוח כי עובדי ומנהלי תנובה המסורים ימשיכו יחד איתי להצעיד את החברה קדימה, ויקחו אותה אל עידן של המשך מובילות, חדשנות ושגשוג".

לדברי יו"ר תנובה, ג'אנג צ'ונג ג'יאן, "קיבלנו את רצונו של אריק להמשיך לדרך חדשה. אנו מודים לו על המסירות בה מילא את תפקידו ב-7 השנים האחרונות, ומאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה. אנחנו בברייט דיירי, יחד עם שותפנו בקיבוצים, נשארים מחויבים להצלחתה של תנובה ולעובדיה המעולים והמסורים".