מידרוג מורידה דירוג לאג"ח אפריקה בצל הפסדי העתק

אפריקה מדווחת על הורדת דירוג סדרות האג"ח כו, כז וכח שבמחזור, מדירוג Ba1 לדירוג Ba3; בחינת הדירוג נותרת עם השלכות שליליות ■ אפריקה סיכמה את 2015 עם הפסדים בגובה 1.752 מיליארד שקל

לב לבייב / סיון פרג'
לב לבייב / סיון פרג'

צרות באות בצרורות: לאחר שדיווחה על הפסדי עתק לשנת 2015, הסתבכה עם בנק רוסי וקיבלה איום ממחזיקי האג"ח על דרישה לפירעון מיידי, מדווחת היום (ה') אפריקה  על הורדת דירוג סדרות האג"ח כו, כז וכח שבמחזור, מדירוג Ba1 לדירוג Ba3. בנוסף, מידרוג מודיעה על הותרת בחינת הדירוג עם השלכות שליליות.

על פי הדוח, הורדת הדירוג והותרת בחינת הדירוג עם השלכות שליליות נובעים, בין היתר, מהמשך גידול הסיכון בפעילות החברה ברוסיה, הנובע מהימשכות והעמקת המשבר הכלכלי במדינה הנובע, בין היתר, ממחירי הנפט הנמוכים והתנודתיים.

להערכת מידרוג, בגין הימשכות והעמקת המשבר הפוקד את הכלכלה הרוסית, יחד עם קיצור משך הזמן ותלות החברה בביצוע מספר מימושים משמעותיים לצורך פירעון אגרות החוב במועדן, חלה הרעה נוספת בפרופיל הסיכון של אפריקה ישראל. ישנה עלייה בתלות ביצירת תזרים ממקורות אחרים (בין היתר, ממימוש נכסים וקבלת דיבידנדים מחברות בנות). בנוסף, הדירוג מושפע לשלילה באופן מהותי גם מהיעדר נגישות החברה למחזור חוב האג"ח, שכן אגרות החוב נסחרות בתשואות לפדיון גבוהות.

בהקשר לכך נזכיר כי אתמול דיווחה החברה הבת אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה ברוסיה, כי קיבלה מכתב מבנק VTB, הבנק המממן 2 הלוואות בגין נכסים המוחזקים על ידה, לפיו הוא הסיק כי חלה הרעה מהותית במצבן הפיננסי של החברות אשר נטלו את ההלוואה (חברות בנות של אפי פיתוח).

כמו כן, לפי דיווח החברה בנושא, הבנק המממן מציע כי אפי פיתוח תיישם צעדים לצורך הסרת ההשלכות השליליות הפוטנציאליות מהאמור תוך 30 יום.

יצוין כי, אחת מההלוואות הינה כנגד הנכס המהותי שלה - קניון Afi Mall (להלן "אפי מול"), כאשר על פי דיווח החברה, לא ברור לה כיצד הבנק הגיע למסקנה זו לגבי ההלוואה האמורה. להערכת מידרוג, מכיוון שאפי מול הינו נכס מהותי לאפריקה השקעות (אף על פי שבתזרים החברה סולו היא אינה מסתמכת על תזרים מהנכס או מאפי פיתוח בטווח הקצר-בינוני), לאמור השפעה שלילית על פרופיל הסיכון.