שכחו מברצלונה ופריז: אחד היעדים החמים באירופה היום

חופשה במחירים נוחים, חופים נפלאים, שפע של אטרקציות ואוכל מצוין: כך הפכה העיר השלישית בגדולה בספרד לאחד היעדים החמים באירופה היום, שנפתח כעת בטיסה ישירה גם בפני התייר הישראלי

החל מחודש אפריל השנה יצאו טיסות ישירות מישראל לולנסיה שבספרד. אנחנו יצאנו על-מנת להכיר קצת יותר מקרוב את העיר, שלפחות מבחינת התייר הישראלי עומדת מעט בצילן של אחיותיה הגדולות מדריד וברצלונה. 

בניגוד לברצלונה ומדריד שאיבדו מעט מהאותנטיות שלהן, ולנסיה דווקא שומרת על המסורת, וכאשר הולכים ברחובות העיר, משתלבים כל העת הישן עם המודרני. מבנים בסגנון בארוקי, רנסנסי ועד ארכיטקטורה מודרנית.

לא מעט קתדרלות וכנסיות פזורת ברחבי העיר, אבל המעניינת מכולן היא ללא ספק הקתדרלה של מרי הקדושה שנמצאת ב"פלזה דה לה ריין" שהיא הכיכר המרכזית של העיר, קתדרלה אשר נבנתה בשנת 1238 על חורבותיו של מסגד, ובתוכה תוכלו למצוא חוץ מיצירות אומנות גם גביע עשוי זהב שעל-פי הטענות והסברות הוא הגביע האמיתי ששימש את ישו בסעודה האחרונה.

ואם כבר מדברים על מסורת, ולנסיה מפורסמת גם כמקום הולדתה של הפאייה, אחת מהמנות היותר מזוהות עם ספרד. 

אם עדיין נשארתם רעבים ומחפשים חוויה קולינרית אותנטית, מומלץ לעבור בשוק מריקדו, אחד משווקי המזון המקורים הגדולים והמפוארים בעולם, שם תוכלו למצוא בערך הכול - מדגים ופירות ים טריים ועד בשר, תבלינים וגבינות מקומיות. 

אחת החוויות היותר אותנטיות שמציעה העיר ולנסיה היא פסטיבל האש, "la fallas", אשר מתקיים כל שנה באמצע מארס ומסמל את סוף החורף ובוא האביב. מדובר בפסטיבל המפורסם ביותר של העיר, ובמסגרתו שורפים בובות ענק בכיכר העיר, מדליקים זיקוקי דינור ומכתירים את מלכות הפסטיבל אשר עוטות על עצמן את הלבוש המסורתי של העיר. 

עבור חובבי הספורט שביניכם ובעיקר הכדורגל כדאי לתכנן את השהות כך שתגיעו גם לאצטדיון מסטאייה, שהוא ביתה של קבוצת הכדורגל של ולנסיה. במתחם המגרש תוכלו לקבל גם סיור מודרך בחדרי ההלבשה, במוזיאון של הקבוצה וכמובן גם לעלות על כר הדשא המטופח.