ארגון העיתונאים לח"כ איתן כבל: מנע את סגירת החדשות המקומיות

הארגון ליו"ר ועדת הכלכלה: "הורגים את המפעל הזה בשקט ובלי הד תקשורתי; אנו רואים בהמשך השידור חשיבות רבה לא רק בגלל הפגיעה בפרנסתם של העובדים, אלא גם מהפן הציבורי"

איתן כבל / צילום: יונתן בלום
איתן כבל / צילום: יונתן בלום

ארגון העיתונאים פנה ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, בדרישה שיכנס את הוועדה בראשותו על-מנת למנוע את סגירת החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בסוף החודש אמורה לפוג הוראת השעה המחייבת את הוט ו-yes להפיק חדשות מקומיות, ובשתי החברות אין כוונה להמשיך ולהפיק את המהדורות השבועיות מהדרום ומהצפון. המשמעות היא פיטורים של כ-30 עיתונאים ועובדים טכניים.

"אנו רואים בהמשך השידור חשיבות רבה לא רק בגלל הפגיעה בפרנסתם של העובדים, אלא גם מהפן הציבורי", כתב יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, לכבל. "מדובר בפלטפורמה שמסקרת את המציאות מזווית שונה שאינה מקבלת ביטוי מספק בערוצים המרכזיים. מהדורות אלה נועדו לתת לתושבים בפריפריה יכולת להציף את הסיפורים שמעסיקים אותם, ובלא מעט מקרים אף מביאה לפתרון בעיות באמצעות היותו של אור השמש חומר החיטוי הטוב ביותר".

טרצ'יצקי הזכיר את המאבק שניהל הארגון לפני כשנתיים על-מנת להמשיך את שידורי החדשות המקומיות, מאבק שבסופו הוחלט להפוך את 6 המהדורות המקומיות היומיות שנותרו לשתי תוכניות שבועיות בלבד, בפחות משליש מהתקציב.

"לא ניתן להתעלם מהתחושה שהפתרון שניתן אז נועד להרוג את המפעל הזה בשקט ומבלי לעורר הד תקשורתי. סגירת החדשות המקומיות תהיה הפרה בוטה של מה שסוכם אז", נכתב. "ראוי לבחון את האפשרות להאריך את הוראת השעה הקיימת, שמחייבת את הכבלים והלוויין לממן את המשך השידורים, וזאת עד להבשלת פתרון הקבע של העברת המקל לתאגיד השידור הציבורי החדש".

כבל מסר כי הוא עדיין לא עיין במכתב.