יו"ר עובדי חברת החשמל: "הרפורמה תעלה את מחירי החשמל"

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, בוועידה הלאומית לאנרגיה: "פונקציית השכר של חברת החשמל זוחלת בצורה גבוהה בלי קשר לביצועים שלה. הפיצויים ישפיעו על תעריף החשמל"

מיקו צרפתי / צילום: תמר מצפי
מיקו צרפתי / צילום: תמר מצפי

קובי אמסלם, הממונה על השכר במשרד האוצר, דיבר היום (ג') בוועידה הלאומית לאנרגיה על המחיר הגבוה שדורשים העובדים עבור הרפורמה בחברת החשמל. לדבריו, "המחירים שהוצגו עד היום היו כל-כך גבוהים, עד שזה לא היה בכלל פתוח למשא-ומתן. הם דרשו הרבה מעבר למיליון שקל פיצוי לעובד".

לטענת אמסלם, "פונקציית השכר של חברת החשמל זוחלת בצורה גבוהה בלי קשר לביצועים שלה. הפיצויים ישפיעו על תעריף החשמל".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, תקף את אמסלם וטען כי "לרפורמה אין תכלית מעבר לרצון לעשות רפורמה". הוא גם הזכיר מחקר שהזמינו בעבר העובדים, "ממנו עלה כי הרפורמה תוביל לתוצאות איומות, וכי מחירי החשמל יעלו בעשרות אחוזים". לטענתו, עובדי החברה רואים קודם כל מול עיניהם את האינטרס של מדינת ישראל ושל משק החשמל - ורק אחר-כך את האינטרס שלהם.

אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות העובדים, ביקר את המדינה על כך שהיא "מייבשת את חברת החשמל ורואה בעובדי חברת החשמל אויבי אומה". לטענתו, "אם חברת החשמל תקרוס, תהיה בעיה חמורה לכל המדינה".

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, הוסיף כי "אפשר להגיע למתווה מוסכם שיביא לתחרות במקטע הייצור". הוא הודה כי החברה צריכה להתייעל, וכי יש צורך לשנות את המבנה הארגוני ולהקים חברות-בנות.

ענת קליין, מנהלת מחלקת האנרגיה ותשתיות במשרד עורכי הדין GKH, טענה כי "לא כל רפורמה צריך לעשות בהסכמה". לטענתה "חברת החשמל מונעת תחרות במשק החשמל בכוונה תחילה. בתור עורכת הדין שמייצגת את חברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י) היא אף מתחה ביקורת על חח"י שמגבילה בימים האחרונים את אספקת החשמל לרשות הפלסטינית.