המפרק: תיבדק אחריות אישית של עו"ד, רו"ח ואנשי מכירות באור סיטי

עו"ד איתן ארז, המפרק של אור סיטי נדל"ן: "אנשים קנו מענבל אור חלום על דירה, והכספים שלהם נשפכו לתוך בור" ■ "ממליץ לעורכי הדין ולרואי החשבון של ענבל אור לנער את האבק מעל פוליסות האחריות המקצועית שלהם"

ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי
ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי

"חלק גדול מהציבור לא מבין שברכישת זכות לדירה בקבוצת רכישה אין ערבות חוק מכר, ואין שום חוק אחר שמגן על הרוכשים. התוצאה היא שאין מחיר סופי, ואין התחייבות למועד מסירה, לעתים גם אין הגנה על הנעשה בכספי הרוכשים - כפי שראינו בתיק של ענבל אור. אנשים קנו 'חלום על דירה', והכספים שלהם נשפכו לתוך בור, 'מיקסר' של כספים - ומשם עשתה ענבל אור בכספים הללו כבשלה" - כך אמר היום (ג') המפרק הטרי של קבוצת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז.

ארז אמר כי ראוי היה לחוקק חוק דוגמת חוק המכר (דירות) שיגן על רוכשים במסגרת קבוצות רכישה, כשם שמוגנים רוכשי דירה חדשה מקבלן.

המפרק סקר את פסיקתו של השופט איתן אורנשטיין מהבוקר, והתייחס בפרט לקביעות בקשר לדוחות הכספיים התמוהים לכאורה של אור סיטי, שהשופט קבע שקשה להסתמך עליהם. "מה שגילינו אני והצוות שלי בתוך פחות משבוע, יכלו שומרי הסף לגלות, אבל הם נכשלו", אמר ארז.

בכלל זה ציין המפרק את הפרויקט ברחוב הירדן ברמת-גן, ש-38 רוכשים חתמו על חוזה בקשר אליו ואף שילמו סכום ניכרים כ"דמי רצינות" לרכישת זכות לדירה עתידית. זאת בעוד שלדברי ארז, לאור סיטי כלל לא היה חוזה בנוגע לקרקע.

"האחריות האישית למעשים הללו תיבדק", הבטיח המפרק, "לרבות עורכי דין, רואי חשבון וגם אנשי מכירות של אור סיטי. לגבי רואי החשבון ועורכי הדין - אני ממליץ להם לנער את האבק מעל פוליסות האחריות המקצועית שלהם".