תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

5 בעיות שנוסעים מתמידים לחו"ל מכירים מקרוב - ואיך למנוע אותן?

טסים בתדירות גבוהה לחו"ל? גם אם מדובר עבורכם בעניין שגרתי, יש כמה אתגרים שתתמודדו איתם שוב ושוב, כגון חוסר סנכרון בין טיסות וצ'ק-אין במלונות, עיכוב בזמני ההמראה ועוד ■ 5 דברים שעלולים להשתבש - ופתרונות מומלצים

 אם כבר להמתין לטיסה, שיהיה אינטרנט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אם כבר להמתין לטיסה, שיהיה אינטרנט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף בזק

הימים בהן טיסות עסקיות לחו"ל היו מנת חלקם הבלעדי של אילי הון חנוטי חליפות, התחלפו בתיירות ביניים עסקית של עובדי היי-טק, אנשי מכירות, צעירים עצמאיים ומי שביניהם. בין אם יצא לכם לטוס לנופש לנסיעת עסקים או מה שאתם קוראים פשוט עבודה, יש חרדות שילוו אתכם תמיד - כמו למשל האם הטיסה תצא בזמן, והאם המזוודה תפגוש אתכם בנחיתה.

להלן כמה כאלה נפוצות ביחד עם הצעות לפתרון והתמודדות עימן. שתהיה לכם טיסה נעימה.

יוצאת או לא יוצאת בזמן: לתמרן בין זמני טיסות משתנים

מתברר כי אחד הנושאים שהכי מטרידים את הטסים לחו"ל הוא האם הטיסה תצא בזמן. לפי סקר של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (iata), עמידה בזמני המראה הוא הפקטור שהכי רלוונטי בתפיסת אהדת המותג. ואמנם אין לנוסע, מתמיד ככל שיהיה, את הכוח להשפיע על זמני הטיסה, אבל יש לו את היכולת המדהימה לדעת הכול מראש.

האפליקציה "רשות שדות התעופה" מאפשרת הרשמה אונליין לטיסה, גישה נוחה וידידותית לעדכונים ומעקב אחר פרטי הטיסה. האפליקציה "App in the Air" מחלקת את פרטי הטיסה לשלבים: מהצ'ק-אין ועד זמני ההמראה, ואף שולחת התראות בהודעת טקסט על שינויים ללא צורך בחיבור אינטרנט פעיל.

לדעת מראש על כל שינוי בטיסה  / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 לדעת מראש על כל שינוי בטיסה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

החדר: לקוות לצ'ק-אין מוקדם או מאוחר במלון

כל תייר או איש עסקים יתקלו בחוסר הסנכרון בין שעת הנחיתה לזמני קבלת החדר במלון, וכשמדובר בקפיצה של יממה וחצי, הדבר הופך לקריטי ביותר.

"אחד הפתרונות הכי קלים שיש הוא פשוט לבקש", אומרת שרית עדי, מנהלת לקוחות בחברת היי-טק מקומית מוכרת. "לפעמים באמת כל מה שצריך הוא לכתוב מייל למלון ולבקש צ'ק-אין מוקדם. זה לא מבטיח שאכן זה יקרה, אבל יש סיכוי לא רע שכן. חוץ מזה, במקרים שאני צריכה לחכות לחדר, אני מתיישבת לעבוד בפינות הייעודיות של המלון - או פשוט מפקידה את המזוודה בשמירת חפצים ויוצאת לפגישה".

להתראות מזוודה, מקווה שנפגש שוב  / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 להתראות מזוודה, מקווה שנפגש שוב / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כבודה במקומה מונח: לדאוג שהמזוודות יגיעו ליעדן

אין דבר מטריד יותר ממזוודה שהלכה לאיבוד. אמנם לא מדובר בעניין שבשגרה, אבל זה קורה. אז מה צריך לעשות כדי לדאוג לתיק? לצלם אותו שיהיה לביטוח, ולהצטייד בתג דיגיטלי זול ופשוט.

"יש שתי סיבות לכך שהמזוודה הלכה לאיבוד", אומר רן רוזין, המנכ"ל והבעלים של חברת tag-a-bag. "האחת היא הגעתה למקום הלא נכון על הגלובוס, והשנייה שנוסע אחר לקח אותה בטעות".

הפתרון של tag-a-bag הוא תג אלקטרוני שנצמד לתיק ועליו קוד QR ייחודי וצ'יפ מקודד שכל סמטארפון יכול לקרוא. הסריקה, למעשה, תציג הוראות הפעלה ברורות למי שמצא את התיק או המזוודה האבודה. השימוש הוא באמצעות הורדת אפליקציה שיוצרת פרופיל אלקטרוני של התיק: סוג היצרן, צבע, תמונה ואפשרות לכתוב "הוראות הפעלה" עבור מי שמצא את האבידה. בנוסף, ניתן לקבל אימייל עם מפה וכתובת מדויקת איפה נמצא התיק ועוד. 10 דולר יעלה תג אחד, 24 דולר לשלושה. רוזין מציע לחברות גדולות לחלק תגים כאלה לעובדים שלהן שטסים במסגרת העבודה.

האפליקציה החדשה של בזק תחבר אותך אוטומטית ל-25 נקודות גלישה בארץ ובעולם. לפרטים >>>

כמו אוויר לנשימה: לדאוג לאינטרנט אלחוטי פעיל

האינטרנט הוא החלק הכי חשוב בביקור העסקי. הוא הכלי אתו עובדים מכל מקום ובכל זמן. הבעיה היא שלא תמיד ולא בכל מקום יש אינטרנט אלחוטי נגיש. האפשרויות הן לדרוש מהחברה שתדאג לכם לחבילת אינטרנט פעילה בחו"ל, לדאוג לאחת כזאת בעצמכם או להשתמש באפשרויות האלחוטיות שעומדות לרשותכם:

- ב-80% משדות התעופה ברחבי העולם יש WiFi חינם, פעמים רבות נדרשת הרשמה כלשהי שתתבטא בספאמים למייל.

החיפוש אחר ה-WiFi/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 החיפוש אחר ה-WiFi/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

- יותר ויותר מטוסים מספקים WiFi חינמי באוויר, תופעה שבוודאי תלך ותגדל. 

- אפליקציית Bezeq Free WiFi מקשרת את לקוחותיה לאינטרנט אלחוטי חינם ביותר מ-25 מיליון נקודות גלישה ברחבי העולם (כולל בישראל). "האפליקציה היא שיתוף-פעולה עם החברה הבינלאומית Device Scape", מספר ניב ברקנר, מנהל אגף מוצרים וחדשנות בבזק. "החברה פיתחה והקימה רשת וירטואלית עם פריסה עולמית של מיליוני נקודות גלישה במקומות פופולריים ברחבי העולם. מדובר בחיבור שהוא Seamless, כלומר שקוף ואוטומטי, והטלפון יתחבר באופן אוטומטי לנקודה הפתוחה הקרובה והאיכותית ביותר שימצא".

- ישנן ערים עם אינטרנט אלחוטי עירוני חינמי. תל-אביב, למשל.

מה שמתחשק לי זה לישון: להתגבר על הג'ט לג

כדי להתמודד עם היעפת ישנן לא מעט שיטות, והרשת מוצפת בהצעות וטיפים להתגבר על העייפות מטיסות עסקיות, כמו האפליקציה החינמית jet lag rooster, שמציעה "תוכנית ג'ט לג אישית". המשתמש מקליד פרטים בסיסיים על הטיסה, מפרט על הרגלי השינה שלו - והאפליקציה יוצרת רשימת הוראות מדויקות וספציפיות שיש לבצע. מומלץ להוריד אותה לפחות מספר ימים לפני ההמראה.

האפליקציה החדשה של בזק תחבר אותך אוטומטית ל-25 נקודות גלישה בארץ ובעולם. בארץ בחו"ל בחינם ! לפרטים>>>