60% לא מאמינים בתוכנית כחלון להורדת מחירי הדירות

לאן נעלם ראש הממשלה בזמן שמחירי הדירות זינקו? עפ"י סקר של גל"צ, רוב הישראלים חושבים שנתניהו הוא האשם ביוקר הדיור

לכאורה זה לא בידיים של נתניהו. זה היה אצל יאיר לפיד, ועכשיו זה באחריות משה כחלון, אבל כשהציבור נשאל בסקר של גלי צה"ל מי אחראי לכך שגם בשנה האחרונה מחירי הדירות זינקו ב-8% - מרביתם מצביעים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זה שנמצא כאן עוד מ-1996, אז אמר כי "אנחנו נשחרר את אדמות המדינה כדי להוריד את מחירי הדיור. אנחנו נקצץ בביורוקרטיה ונצמצם את המסים". 

על-פי הסקר של גלי צה"ל, 9% מאשימים את לפיד בעליית המחירים של השנה האחרונה, רק 16% הטילו את האחריות על שר האוצר כחלון, ו-5% על שר השיכון גלנט - הרחק מנתניהו, ש-50% מהישראלים רואים בו האחראי העיקרי. בקרב תושבי המרכז, זה כבר 62%.

על-פי תוצאות הסקר לגבי אמון הציבור בתוכניות של שר האוצר כחלון, 60% מהציבור חושב שלא תהיה להן השפעה על מחירי הדיור: 24% בלבד חושבים שהצעדים שכחלון הכריז עליהם כן ישפיעו - מתוכם: רק 2% אומרים שהם "בטוחים שכן". והאמון יורד ככל שהגיל עולה. אם אצל בני 18 עד 30 שליש מהם חושבים שהתוכניות ישפיעו, אז בקרב בני ה-30 עד 50 זה כבר יורד לרבע; ובקרב בני ה-50 פלוס, הספקניים ביותר - למעלה מ-70% חושבים שהתוכנית לא תעזור. 

בסקר ניכרים גם השוני בין אזורי המגורים. תושבי המרכז בראש טבלת אי-האמון עם 65%. אחריהם תושבי הצפון עם 62%.

 

לעומת זאת, מי כן חושב שהתוכנית של כחלון תצליח? הסקטור היחיד שעונה לזה הוא ככל הנראה מאוכזבי לפיד. אלו שאמרו שלפיד אשם בעליית המחירים של השנה האחרונה מהווים חמישית מסך המביעים אמון בכחלון, הרבה יותר מגודלם באוכלוסייה הכללית. 

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בתקופת כהונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע מספר התחלות הבנייה לשיא של כל הזמנים כמו כן מספר הדירות המתוכננות עולה באופן רצוף משנה לשנה. באשר לטענה שראש הממשלה מפקיר את זירת הדיור - היא מופרכת, ומגוחכת ואינה נכונה. תיק השיכון והבינוי הועבר למפלגה אחרת בשל דרישה במהלך המשא-ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה".