אזהרה לישראלים: צאו מטורקיה מיד

המטה ללוחמה בטרור מפרסם אזהרת מסע נוספת לישראלים המטיילים במדינה ■ במטה קוראים לאזרחים השוהים בטורקיה לצאת מהמדינה בהקדם - בעקבות מידע קונקרטי על כוונתם של ארגוני טרור לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות

פיגוע באיסטנבול / צילום: רויטרס
פיגוע באיסטנבול / צילום: רויטרס

המטה ללוחמה בטרור מפרסם הערב (ו') הודעת אזהרה מיידית לישראלים השוהים בטורקיה, הקוראת להם לעזוב את המדינה בעקבות מידע קונקרטי על כוונה לבצע פיגוע נגד ישראלים. מדובר באזהרה החריגה השלישית שמפרסם המטה מפני שהייה בטורקיה בתוך שבועיים.

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה, במטה שבים ומחדדים את רמת האיום הגבוהה בטורקיה. "עולים סיכונים מיידים למימוש פיגועים במדינה ומחדדים כי האיום תקף לכל מוקדי התיירות במדינה", ציינו במטה ללוחמה בטרור.

"המטה מבקש מאזרחי ישראל להישמע לאזהרה ולהימנע בתוקף מיציאה לטורקיה", נמסר. "במקביל התיירים הישראלים השוהים כעת בטורקיה מתבקשים להימנע מהגעה לאתרי תיירות הומי אדם, להישמע להוראות גורמי הביטחון המקומיים ולתקשורת ולצאת משם בהקדם האפשרי".

"מבני משפחות התיירים הישראלים השוהים כעת בטורקיה נבקש לעדכנם אודות חידוד אזהרת המסע כאמור", הוסיפו במטה.

הודעת המטה מגיעה לאחר שאתמול פורסם בחדשות 2 כי ישראל, יחד עם גורמי ביטחון מקומיים ברחבי העולם, מתגברים באופן משמעותי את האבטחה בשדות תעופה, אתרי תיירות ונמלים ברחבי אירופה ונמלים בהן עוגנות ספינות הנופש הישראליות באגן הים התיכון לקראת חג הפסח. הגברת האבטחה מגיעה בעקבות הערכה במערכת הביטחון שיהיו ניסיונות לבצע פיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות בחג.

הנחיות הועברו גם לכל בתי חב"ד ברחבי העולם, ותגבורי האבטחה מתבצעים גם על בסיס כוחות ביטחון מקומיים, וגם על בסיס סיוע של אנשי חב"ד בעצמם. ברחבי העולם, במיוחד במזרח הרחוק צפויים סדרי פסח המוניים ונערכים כדי למנוע כל אפשרות לנסות ולפגע, כשאלפי תרמילאים יחגגו את הסדר הרחק מהבית.

בשבועות האחרונים היו גורמי ביטחון ישראלים שביקרו וסיירו ברחבי אירופה, בשדות תעופה ובנמלים ופועלים בשיתוף-פעולה עם מקביליהם כדי לשפר ולהגביר את אמצעי האבטחה.