רוגע במשרד התקשורת: מה יקרוס בגולן טלקום? אין לה רשת

גולן טוען: כמה עשרות עובדי גולן טלקום הפגינו מול משרד רה"מ ■ במשרד התקשורת מעריכים: איומי מיכאל גולן נועדו למטרה אחת - גריפת קופה בסך 1.7 מיליארד שקל

מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק
מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק

תרחישי האימה של גולן טלקום בדבר קריסה אפשרית שלה והנזקים שייגרמו במקרה כזה לשוק התקשורת מתקבלים בספקנות בקרב בכירים במוסדות השלטון. בסופו של דבר, מעריכים במשרד התקשורת, מיכאל גולן יודע שמאחוריו יש משקיעים בינלאומיים שלא יסתכנו בגרימת נזקים ברמה כוללת, ושהשפיות והרציונליות יגברו בסופו של דבר.

עשרות עובדי גולן טלקום באו היום (א') להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים. העובדים קראו לממשלה ולעומד בראשה לא להרוס את הרפורמה בסלולר. מצד שני, לא ברור האם העובדים תומכים במיזוג עם סלקום שעלול להביא לפיטוריהם. לכן, ההפגנה היום נראתה מעט תמוהה. 

למקרה שמיכאל גולן "ישתגע" ואכן יגרום לקריסת הרשת שלו (שלא קיימת), במשרד התקשורת מתכננים שורה של צעדים ובהם הוצאת צווי ריתוק לעובדים הכרחיים בגולן, באמצעות בית הדין לעבודה. כאמור, הסיכוי לכך לא גבוה, אך במשרד התקשורת משתדלים להיערך לכל התרחישים. 

היום התקיימה ישיבת סלקום ורשות ההגבלים העסקיים - ישיבה שבה חזרה סלקום על הצעותיה מן העבר כדי לרפא את החששות של רשות ההגבלים מפני האפשרות לפגיעה בתחרות בעקבות המיזוג עם גולן. הערכה היא שאין סיכוי רב לשינוי בעמדת הרשות המסתייגת, אבל בכל זאת העלתה החברה את ההצעות בניסיון אולי כמעט נואש להביא לשינוי בהחלטה. בין ההצעות שהועלו, שמירת המותג של גולן כעצמאי לתקופה מוסכמת, הימנעות מאי העלאת מחירים לתקופה מוסכמת וכו'. כעת מתקיימת הישיבה של רשות ההגבלים עם מיכאל גולן ונציגיו. 

גולן סירב למסור את הסים 

במסגרת היערכות משרד התקשורת לתרחיש אפשרי של קריסה של גולן טלקום, פנה משרד התקשורת למיכאל גולן וביקש ממנו להעביר את הקודים של כרטיסי הסים של לקוחותיו, כדי שניתן יהיה להפעיל אותם במידת הצורך ברשת אחרת. גולן סירב לבקשה. 

האיומים של גולן מתקבלים ברוגע יחסי במשרד התקשורת, במיוחד על רקע המשך התפקוד של כל כל רשתות הסלולר בתקלה האחרונה בה קרסה הרשת של פלאפון. באשר לגולן טלקום, ממילא אין לחברה זו רשת, כך שלא ברור מה יכול לקרוס אצלה מלבד המתג ועוד כמה רכיבי רשת.

לכן, מעריכים במשרד התקשורת, לא צפויה קריסה בכל מקרה. לקוחות גולן שיפסיקו לקבל שירות יוכלו "להתאקטב" (לחזור לפעילות) ברשת אחרת בתוך חצי שעה, כפי שזה קורה היום במסגרת ניידות המספרים. מכאן, מעריכים, האיומים של גולן נועדו בעיקר לשרת היעד היחידי שלו: אישור המיזוג שלו וגריפת הקופה בסך 1.7 מיליארד שקל.