המכשיר שפורץ כל אייפון בקלות ונמכר ב-600 שקל

אחרי הסאגה המתוקשרת בין ה-FBI לאפל, סביב פריצת האייפון של מחבל דאע"ש, התברר השבוע כי בשוק נמכר פתרון מהיר, פשוט וזול לבעיה - גאדג'ט קטן , שעלותו כ-600 שקלים יפרוץ עבורכם כל אייפון

המכשיר שיפרוץ לסמארטפון / צילום: מתוך הוידאו
המכשיר שיפרוץ לסמארטפון / צילום: מתוך הוידאו

במהלך החודשיים האחרונים סערה הרשת בעקבות התנגדותה של אפל לפתח עבור ה- FBI אפליקציה שתאפשר לה לפרוץ למכשירי אייפון המוגנים באמצעות קוד סודי. אחרי לא מעט דיונים, כותרות וניפוח חזה הסוכנות האמריקנית מצאה לבסוף דרך לפרוץ למכשיר ללא עזרתה של אפל והסירה את התביעה.

אבל כעת מתברר שאולי כל הבלגן הזה היה בכלל מיותר. גאדג'ט קטן, שעלותו כ-600 שקל, מציע את אותו השירות בדיוק וניתן לרכוש אותו בקלות דרך חנויות מתמחות או באתר eBay. המכשיר הקטן מסוגל לפרוץ למכשירי אייפון תוך שעות ספורות, בטכניקת פריצה בכוח.

שמו של הגאדג'ט הוא IP Box , ודרך פעולתו פשוטה: הוא מתחיל מצירוף הספרות 0000, וממשיך ממנו לנסות את כל הצירופים האפשריים. זמן הפריצה המקסימלי עומד על כ-17 שעות, אם כי בדרך כלל התהליך קצר הרבה יותר ועשוי אפילו לארוך כמה שניות. בניסוי שערכו עם המתקן כתבי הדיילי מייל הבריטי הם הצליחו לפרוץ לאייפון מדגם 5C , הזהה לדגם שה- FBI התקשו כל כך להשיג גישה למידע השמור בו.