ארטימדיה במו"מ על שיווק פרסומות בתוך טקסטים

הכלי הפרסומי InRead (פרסומות בתוך טקסטים) שווק עתה ע"י ILX, אך מאחר שאין לה הסכמי בלעדיות, נפתחת אפשרות בפני ארטימדיה לנסות לשווק גם היא סוג פרסום כזה

רשת הפרסום הפרוגרמטית ארטימדיה עושה צעד נוסף כדי להעמיק את אחיזתה בשוק הפרסום בווידאו. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת בימים אלה משא-ומתן עם כמה אתרים במטרה לשווק להם גם פרסומות InRead. עד עתה התמקדה ארטימדיה בשיווק כלי פרסום מסוג pre-roll - פרסומות המשודרות על תוכן הווידאו של האתרים בלבד.

InRead הוא כלי פרסומי חדש יחסית, הקיים בארץ רק כשנה וחצי. מדובר בשטח פרסום הנפתח בתוך אייטם טקסטואלי. הוא מופיע תוך כדי תהליך הגלילה של הגולש ומגיש סרטון פרסומת או באנר.

היתרון של פרסום זה לאתרים הוא בכך שהוא מייצר שטח פרסום וידאו נוסף, שנחשב לפרסום פרימיום. זה טוב גם לאתרים שיש להם סרטונים משל עצמם (כמו mako ו-ynet), אך הכרחי לאתרים שאין להם וידאו אך יש להם קהל מאובחן שעליו ניתן לגבות פרמיה, כדוגמת אתר הבלוגים סלונה.

עד עתה שווקו פרסומות InRead רק באמצעות חברת ILX - בורסת הפרסום הפרוגרמטית, הנשענת על מערכת טכנולוגית של חברת אפנקסוס. ILX הייתה החברה היחידה בעלת היכולת להגיש פרסום מסוג זה, אך אין לה הסכם בלעדיות עם האתרים על שיווק כלי פרסומי זה.

כניסתה של ארטימדיה לשוק הישראלי שינתה דברים מהותיים - המשמעותי שבהם הוא איחוד כוחות של הפבלישרים הגדולים בהענקת השיווק של פרסום וידאו לגוף אחד, והתרומה למעבר של השוק לפרסום פרוגרמטי במקום הקנייה הישירה שהייתה נהוגה בו.

הלכידות של האתרים הישראליים בכל הקשור לשיווק הפרסום בווידאו היא אקוטית כחלק מההצלחה להציג אלטרנטיבה אל מול גופים בינלאומיים כמו גוגל ופייסבוק, אבל חוקי המשחק במגרש ה-InRead שונים. שם אין תחרות של גופים בינלאומיים, וממילא חלק גדול מהפרסום נעשה באמצעות מכירה ישירה של האתרים.

בהיעדר תחרות בינלאומית, לא בטוח שלאתרים הגדולים יהיה אינטרס להעצים עוד יותר את ארטימדיה בלי לשמר תחרות מצד גורמים אחרים, בהם ILX. מצד שני, ארטימדיה היא גוף חשוב עבור האתרים, ולכן יש להניח שהם לא ששים "לנער" את החברה.

"מערך משומן של יחסי ציבור"

על פניו, קיים פתרון טכנולוגי שיכול לאפשר שיתוף-פעולה עם שתי המערכות במקביל באותו אתר, אך מדובר בפתרון יקר, ויש להניח כי רק אתרים גדולים, אם בכלל, יבחרו להשתמש בו.

אתרים קטנים לא יוכלו לעמוד בעלויות, ויש להניח כי הם יצטרכו לבחור. יצוין כי דווקא לאתרים אלה פרסום InRead הוא משמעותי יותר, שכן הוא מאפשר פרסום וידאו והכנסות שלא היו קיימות אלמלא כלי פרסומי זה.

מארטימדיה נמסר: "החברה מתמחה בניהול קמפייני וידאו על גבי תוכני וידאו. עם זאת, ומתוך העבודה השוטפת, הגענו למסקנה כי יש אתרי תוכן פרימיום נישתיים בעלי תרומה גדולה למפרסם דרך הפניה לקהלי יעד ספציפיים, המתמחים בעיקר בתוכן כתוב. על כן, החלטנו לשלב במערכת שלנו את המוצר iScroll ככלי העונה על צורך זה".

מחברת ILX, שכאמור עלולה להיפגע מהמהלך, נמסר: "אפשר לראות הבדלים תהומיים בין מה שארטימדיה מצהירים בתקשורת באמצעות מערך יחסי ציבור משומן - הן ברמת המוצר והן ברמת ההתנהלות - לבין מה שקורה בפועל בפן הטכנולוגי. אנחנו, בניגוד אליהם, מעדיפים לעבוד קשה ולדבר פחות.

"אנחנו מאמינים בתחרות חופשית, שקיפות מלאה והבאת ערך. ILX אינה כובלת את הפבלישרים בהסכמים שמונעים מהם לעבוד עם מתחרים או גופים אחרים. אנחנו מאחלים לכל אתר שיבחר לעבוד איתם שיתוף-פעולה פורה ומוצלח, ובתור ממציאי הקטגוריה בארץ, אין לנו ספק כי מי שיעבדו איתם ילמדו מהר מאוד על הפערים בין היכולות של ILX לכל מערכת אחרת בשוק".