סלקום וגולן טלקום בתחושות קשות: הרשות תתנגד למיזוג

בעקבות השימוע שנערך היום, סלקום וגולן בתחושה שהחלטת הרשות כבר כתובה למעשה, ורק צריך לשגר אותה לצדדים

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

סלקום וגולן טלקום יצאו מרשות ההגבלים העסקיים לאחר השימוע שנערך להן היום (א'), והתחושה של שני הצדדים היא שהרשות שמעה אותם, אך למרות זאת אין לה כוונה לסגת מעמדתה המתנגדת למיזוג בין החברות.

שתי החברות בתחושה שההתנגדות למיזוג היא בבחינת מעשה גמור ואולי אפילו כבר כתוב, ולמעשה כל מה שנותר כעת הוא לפרסם את הנימוקים להתנגדות.

גולן עוד ניסתה להציג בפני הרשות נתונים נוספים מפי גורמים מקצועיים ב-OECD, אשר מחזקים את טענתה בדבר השפעות התחרות באירופה. ראשי רשות ההגבלים שנכחו בשימוע לא הסגירו את עמדותיהם, והרושם שהתקבל מהמעט שניתן היה לחלץ מהם לימד שהם כבר גיבשו את דעתם ולא שוכנעו.

העמדה המרכזית של הרשות שסלקום וגולן כנראה לא הצליחו לסתור היא שהמיזוג פוגע בתחרות כיוון שהוא מצמצם את התחרות מצד אחד ולכן יביא להעלאת מחירים; ומצד שני אין כל ערובה שהעלאת המחיר, גם אם תהיה מינורית, תתורגם להשקעות מצד יתר השחקנים בשוק.

הרשות גם אינה מקבלת את הטענה שהוט מובייל תהיה מחוללת תחרות במקום גולן טלקום, מכיוון שהיא שייכת לקבוצת תקשורת שלה יש אינטרסים רבים, ולכן משתמשת בסלולר לפי צרכיה.

במלים אחרות, אי-אפשר לבנות על הוט מובייל שלא תהיה גורם שיעלה מחירים בתיאום עם כולם, למרות שהיא עדיין כרגע השחקן שמושך את המחירים חזק למטה.