הרשות השנייה בהליך הפרה: רשת שידרה יותר מדי ריאליטי

תפתח בהליכי הפרה נגד זכיינית ערוץ 2, לאחר שזו שידרה 3 פעמים בשבוע את "משחקי השף" - בגלל אילוצים שנבעו משידור ליגת האלופות

הרשות השנייה צפויה לפתוח בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 רשת, לאחר שזו שידרה את התוכנית "משחקי השף" 3 ימים ברציפות. הרשות מוציאה את ההפרה, אף שרשת עדכנה אותה מראש על השינוי המתוכנן.

רשת משדרת בשלושת הימים הראשונים של השבוע, ובאחרונה היא משדרת גם את משחקי ליגת האלופות. באותו שבוע, בהיעדר משחק, החליטה רשת לשדר בשלושת הימים את תוכנית הריאליטי. מהלך כזה מוביל בדרך-כלל לנתוני צפייה נמוכים יחסית, שכן בסוף השבוע מתפרסם שקלול ממוצע של השידור השבועי, ולא כל תוכנית עומדת בפני עצמה.

לפי כללי הרשות השנייה, חייב לחול איזון בלוח השידורים בין תוכניות ריאליטי לסוגה עילית. אם כמות הריאליטי עולה, צריך הגוף המשדר לאזן זאת.

רשת הודיעה בראשית אותו השבוע על השינוי, אך רק שעתיים לפני השידור ביקשה הרשות השנייה למנוע זאת. בימים הקרובים צפויה הרשות לקבוע אם יחל הליך הפרה.

מרשת נמסר: "במהלך אותו שבוע, בעקבות שינויים בלתי מתוכננים, החלטנו לשדר באופן חד-פעמי 3 פרקים של התוכנית ובכך לגרום לחריגה. נעשה מאמץ שחריגה מסוג זה לא תשוב. עם זאת, קצת תמוה שהרשות השנייה בחרה להודיע על חריגה כשעתיים לפני שידור הפרק, ולא במועד שבו הודענו לה על השינויים בלוח השידורים - כשני ימי עבודה קודם לכך".

ברשות השנייה אישרו כי מתקיים הליך בדיקה בנושא.